גורמים ביטחוניים על בן גביר: "מנסה להבעיר את השטח, איש מסוכן"

לאחר הסערה שעורר השר בן גביר, גורמים ביטחוניים תקפו ואמרו כי השר "מנסה ליצור טרור במודע, הקו שלו לעומתי להיגיון". במערכת הביטחון הצעד מעורר חשש שיוביל להסלמה, בעיקר בצל המצב המתוח וגל הפיגועים הנוכחי

זמן צפייה: 05:48

לאחר העימות התקשורתי בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו היום (שישי), גורמים ביטחוניים אמרו לחדשות 13 כי השר "מנסה להבעיר את השטח, הוא איש מסוכן". העימות החל לאחר שבן גביר הורה על הגבלת ביקורי האסירים הביטחוניים ובלשכת רה"מ מיהרו להגיב: "פייק ניוז".

"הוא מנסה להבעיר את השטח וליצור טרור במודע", אמרו גורמים ביטחוניים על השר בן גביר לחדשות 13. "הקו שלו לעומתי להיגיון, לא רק לממשלה ולקבינט. מי שמשחק בענייני אסירים והר הבית בכוונה תחילה לרווח פוליטי מוכן לעורר פה שריפות. הוא איש מסוכן, ההתנהלות שלו מסוכנת".

במערכת הביטחון חוששים מהסלמה בעקבות הרעת תנאי האסירים הביטחוניים. המצב הביטחוני מתוח ולאחר תקופה עם עלייה בתדירות של פיגועים יש ניסיון להרגיע את השטח, בעיקר לקראת החגים. נושא האסירים הוא עניין שמחבר בין כל ארגוני הטרור, כולל חמאס, פת"ח, הג'יהאד האסלאמי ועוד. גורם ביטחוני בכיר אמר לחדשות 13 שעמדת מערכת הביטחון היא שעיסוק באסירים עלול להגביר את הטרור ולא למנוע אותו.

Whatsapp Image 2023 07 30 At 1
רה''מ נתניהו בישיבת הממשלה | צילום: אביר סולטן, פול

אתמול בדיון הביטחוני בו נכח השר בן גביר, אמרו ראש השב"כ רונן בר והרמטכ"ל הרצי הלוי לשר כי השילוב של נושא האסירים הביטחוניים עם הרגישות של הר הבית  - עלול להביא להסלמה שמדינת ישראל לא רוצה ולא צריכה.

הרמטכ''ל הרצי הלוי
הרמטכ''ל הרצי הלוי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפרשה סביב האסירים הביטחוניים החלה בשעות הצהריים היום כאשר השר בן גביר כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "אין לשירות בתי הסוהר את האפשרות לחרוג מהוראות החוק ופקודת שירות בתי הסוהר, הקובעות ביקור משפחות אצל אסירים ביטחוניים בכלא פעם בחודשיים ולא כפי ששב"ס אפשר עד כה ביקורים פעם בחודש. ברגע שנחשפתי לעובדה זו במהלך דיון על תנאי האסירים, הוריתי באופן מיידי לפעול בהתאם לחוק".

הודעתו של בן גביר עוררה זעם בקרב החמאס ואף לתגובה של בכיר ברשות הפלסטינית. מספר שעות לאחר מכן הודיעו בלשכת רה"מ כי "מדובר בפייק ניוז. עוד לא התקבלה כל החלטה ולא תתקבל כזו, עד לדיון המיוחד בנושא בהשתתפות כלל גופי הביטחון, שקבע רה"מ נתניהו לשבוע הבא".

ההודעה המצננת גררה תגובה נוספת מצד השר: "ההחלטה לאכוף את פקודת שב"ס ולקיים את הוראות החוק, בכך שביקורי משפחות מחבלים שפוטים יהיו פעם בחודשיים ולא פעם בחודש, התקבלה בפגישת עבודה בין השר לביטחון לאומי לבין נציבת שב"ס, ביום י' באלול, 27 באוגוסט".

בנימין נתניהו ויואב גלנט
בנימין נתניהו ויואב גלנט | צילום: שיר תורם, פלאש 90

עוד הוסיף בן גביר כי "הובהר לנציבה ולכל גורם אחר, שאיש לא מעל החוק והפקודה, ושב"ס מחוייב לבצע את הוראות הפקודה שקובעת כי ביקורים לאסירים ביטחוניים יהיו פעם בחודשיים, זאת בהמשך לחקיקה שנכנסה לתוקף היום ולפיה אסיר בטחוני לא ישוחרר בשחרור מנהלי מוקדם". בן גביר אף הוסיף להודעתו עותק של ההנחייה שנתן.

גם חברת הכנסת טלי גוטליב התייחסה לסיפור וצייצה בחשבון הטוויטר שלה: "טוב לדעת שהשב"כ וצה"ל עובדים אצל המחבלים והאסירים הביטחוניים. כל הדיפסטייט נגד השר בן גביר. כל הכבוד לך איתמר על משילות ימין. אסירים ביטחוניים, מרצחים אכזריים נהנים שנים מתנאי כליאה בהטבות הזויות. ואם צמצום זכויות מחבלים מרצחים לשיטת שב"כ וצה"ל יפגע בביטחון, אז משהו רע מאד קורה כאן".

לשכת ראש הממשלה גינתה את דבריה וכתבה בהודעה: "אמירה מקוממת של חברת הכנסת גוטליב. צה"ל, השב"כ ושאר כוחות הביטחון עושים לילות כימים כדי לשמור על ביטחון ישראל ולפגוע במחבלים. ואכן כוחות הביטחון הצליחו לחסל למעלה מ-160 ולעצור מעל ל-1,500 מחבלים מתחילת השנה. רה"מ נתניהו קיים אתמול הערכת מצב יחד עם שר הביטחון גלנט וראשי מערכת הביטחון וכולם עובדים בקו אחיד למען ביטחון ישראל באחריות ובשיקול דעת". גם גלנט גינה את דבריה: "דוחה בשאט נפש את ההשתלחויות של פוליטיקאים חסרי אחריות נגד גופי הביטחון וקורא להם להתנצל מיידית".