ישראל החזירה גופות מחבלים, בן גביר תקף: "נמשיך להחרים הצבעות"

השר לביטחון לאומי תקף את שר הביטחון על ההחלטה, שהיא במסגרת המדיניות הקבועה של ישראל, וכתב כי מדובר ב"טעות חמורה שתעלה לנו ביוקר". השר הודיע על המשך החרמת ההצבעות בכנסת, כמחאה על מדיניות רה"מ ושר הביטחון

זמן צפייה: 03:03

ישראל החזירה גופות שלושה מחבלי ארגון הטרור גוב האריות היום (שישי) לרשות הפלסטינית. הארגון אחראי לשורת פעולות טרור בחודשים האחרונים וההחלטה גררה תגובות חריפות. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף את שר הביטחון יואב גלנט ואמר כי "ההחלטה היא טעות חמורה". בן גביר הודיע כי סיעתו תמשיך להיעדר מהצבועת בכנסת עקב כך.

מדובר בשלוש גופות מחבלי גוב האריות שביצעו פיגועי ירי נגד עמדות צה"ל ביהודה ושומרון והוחזרו לפלסטינים במסגרת המדיניות הקבועה, לפיה גופת מחבל שלא תסייע לעסקה עתידית עם חמאס על גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול - מוחזרת. יש לציין כי גופתו של מנהיג הג'יהאד האסלאמי חאדר עדנאן, שמת השבוע משביתת רעב במעצרו, עדיין בישראל.

Whatsapp Image 2023 05 05 At 1
המחבלים שגופותיהם הוחזרו

"ההחלטה של שר הביטחון גלנט להחזיר את גופות המחבלים חברי ארגון הטרור גוב האריות שביצע חלק גדול מהפיגועים ביו"ש בתקופה האחרונה, היא טעות חמורה שתעלה לנו ביוקר", כתב השר בן גביר. "הממשלה הזאת היא ממשלת ימין והציבור לא נתן לנו מנדט כדי להחזיר גופות מחבלים או להימנע מלהפציץ בעזה".

השר הוסיף כי "עדיין לא מאוחר להוביל מדיניות ביטחונית עוצמתית והתקפית. עוצמה יהודית תמשיך להיעדר מההצבעות עד אשר ממשלת ישראל תשנה כיוון ותתחיל לקיים את המדיניות שלשמה היא נבחרה". החרמת ההצבעות החלה כבר ביום רביעי לאחר שבסיעת עוצמה יהודית מתחו ביקורת על מדיניות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בעזה.

רה''מ בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט
רה''מ בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, ביום רביעי החליטו חברי הכנסת של עוצמה יהודית שלא להגיע לכנסת בעקבות "התגובה הרפה", לדבריהם, של ישראל לשיגורי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה. בעוצמה יהודית קיימו ישיבת סיעה בשדרות במקום להגיע להצבעות בכנסת.

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית כתבה על ישיבת הסיעה בשדרות כי חברי המפלגה "מוחים על המדיניות אותה מתווים רה"מ נתניהו ושר הביטחון גלנט". היא הוסיפה: "אני כמובן זוכרת את האלטרנטיבה הרעה ומבינה ששבירת כלים עלולה להביא לחזרתה אבל אם לא נשנה כיוון ונרוצץ את ראש הנחש, זו תיהיה בכיה לדורות. אזרחי ישראל סופגים עוד יממה של עשרות טילים על ישראל".

השר בן גביר בהצהרה
השר בן גביר בהצהרה | צילום: פלאש 90

בליכוד תקפו את השר בן גביר, לאחר שמפלגתו לא הגיעה להצבעות בכנסת, ומסרו כי "ראש הממשלה מנהל אירועים ביטחוניים רגישים, אם זה לא מקובל על השר - הוא אינו חייב להישאר בממשלה".

בהודעה נכתב כי "ראש הממשלה, שר הביטחון, צה"ל וגורמי הביטחון הם שמנהלים את האירועים הביטחוניים הרגישים והמורכבים שעימם מדינת ישראל מתמודדת. ראש הממשלה הוא שמחליט מיהם הגורמים הרלוונטיים בדיונים. אם הדבר אינו מקובל על השר בן גביר הוא אינו חייב להישאר בממשלה".

יירוט רקטה בשמי שדרות
יירוט רקטה בשמי שדרות | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עוצה

בן גביר התייצב מול המצלמות זמן קצר לאחר מכן ומסר הצהרה לתקשורת: "בחרו ממשלת ימין מלא מלא שתגיב על כל טיל. הם הלכו להצביע ממשלה שתפנה את חאן אל אחמר, רפורמה ומענה לטילים. זה לא מממשלת ימין מלא מלא. אנחנו אחרי ארבעה חודשים מקום הממשלה ולצערי כפי שאמרתי בראשי קואליציה - זו לא ממשלת ימין מלא מלא".

"חאן אל אחמר לא מפונה", הוסיף בן גביר, "אפילו בדברים פשוטים יותר כמו טלפונים ששללתי ממחבלים, רה"מ מסמס את ההחלטה הזאת ומאחורי הקלעים פעל כדי לא לאפשר לי לחסום טלפונים למחבלים. אני אוהב את רה"מ, יהודי יקר. אבל צריך לומר - אני אוהב ומחוייב יותר לתושבי שדרות, באר שבע, לכל תושבי מדינת ישראל".