מצ"ח תחקור: פלסטיני שלא היווה איום נורה למוות בגוש עציון

המשטרה הצבאית החוקרת תבחן את האירוע בו נורה למוות פלסטיני בן 62, שהתגייר והתגורר בחברון, שהתקרב לכוחות בצומת אלעזר שבגוש עציון. מצה"ל נמסר תחילה כי בתיקו נמצאה סכין

זמן צפייה: 01:45

בשעה שהמלחמה בעזה נמשכת ובצל חודש רמדאן, צה"ל בפעילות מוגברת גם ביהודה ושומרון. המשטרה הצבאית החוקרת תפתח בחקירת תקרית בה נורה למוות הבוקר (חמישי) דוד בן אברהם (לשעבר סאמח זיתון), פלסטיני בן 62 שהתגייר, על-ידי לוחם מילואים - לאחר שעורר את חשדם של הכוחות בצומת אלעזר שבגוש עציון.

מצה"ל נמסר תחילה כי הפלסטיני הגיע במונית, התקרב לכוחות והחל להתווכח עמם, ולאחר שנורה - בתיקו נמצאה סכין. בהמשך נמסר כי הפרקליטות הצבאית הורתה על פתיחה של חקירת מצ"ח.

בן אברהם התגורר בחברון. את תהליך הגיור שלו השלים לפני ארבע שנים. לפי אנשי היישוב היהודי בחברון, מדובר בנכדו של פלסטיני שהציל 25 יהודים בפרעות תרפ"ט בשנת 1929. הוא החליט להצטרף לעם היהודי, למד לימודי יהדות במכון מאיר, וביקש להתקבל כאזרח ישראלי אך נדחה. הבוקר הוא היה בדרכו לירושלים, ובתחנת האוטובוס בצומת אלעזר נורה למוות. בחיפוש בתיקו נמצאה סכין קטנה, שנשא לצורך הגנה עצמית אך לא השתמש בה.

כוחות בזירת הירי בגוש עציון
כוחות בזירת הירי בגוש עציון | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
זירת הירי בגוש עציון
זירת הירי בגוש עציון | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

כוחות הביטחון פעלו בלילה במחנה הפליטים נור א-שמס הסמוך לטולכרם. הפעילות החלה בחיסול ארבעה מחבלים שאיימו על הכוחות, באמצעות כלי טיס בלתי מאויש. כמו כן, אתמול חוליית מחבלים שהייתה בדרכה לבצע פיגוע חוסלה מהאוויר בג'נין.

אחד מחברי החולייה הוא אחמד ברכאת, המחבל שרצח את מאיר תמרי בפיגוע ירי במאי אשתקד סמוך ליישוב חרמש שבשומרון. עוד שלושה מחבלים של הג'יהאד האיסלאמי נהרגו בתקיפת הרכב - בהם מוחמד חוואשין, מפקד תשתית הטרור של הג'יהאד בג'נין.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403201829' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד החיסול בג′נין' poster='' kid='1_co9w4o1j' duration='12']

"המחבלים שהותקפו קידמו גם בימים אלו פעולות טרור משמעותיות ופיגועים לעבר אזרחי ישראל", נמסר מצה"ל ושב"כ. "השניים עמדו מאחורי ניסיון הכנסת מפגע ללב ישראל, שסוכל ב-11.3, והכווינו את פיגוע המטען שבוצע נגד כוחות צה"ל ב-8.3 שבמהלכו נפצעו שבעה חיילים באזור צומת חומש. צה"ל ושב"כ ימשיכו לפעול להסרת כל איום וסיכול תשתיות טרור אשר פועלות להוצאת פיגועים רצחניים וכן יבוא בחשבון עם אלו שיפגעו באזרחי ישראל".