בן גביר בשדרות: "נדאג לכך שעוד ועוד אזרחים יוכלו לשאת נשק"

השר לביטחון לאומי הגיע לתחנת המשטרה ההרוסה בעיר הדרומית, ואמר כי משרדו חילק מספר שיא של 27 אלף כלי נשק. "המלחמה הזו מוכיחה עד כמה צריך לחמש את האזרחים וכיתות הכוננות וזו במקביל כמובן למשטרה חזקה"

זמן צפייה: 06:13

בשעה שכוחות הביטחון נכנסו ליומה החמישי של מלחמת חרבות ברזל, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע הבוקר (רביעי) לתחנת המשטרה ההרוסה בשדרות, ואמר כי במשרדו חילקו מספר שיא של 27 אלף כלי נשק. "היום כולם מבינים שכולם זקוקים לעוד ועוד ועוד", אמר בן גביר, "עצרנו ופתרנו כל מיני חסימות, אנחנו גם משנים קריטריונים - עכשיו זה בטיוטה אחרונה - נעביר את זה בימים הקרובים לכנסת כדי לאפשר לעוד ועוד אזרחים לשאת נשק".

"משבת בבוקר, המשרד לביטחון לאומי עסוק בשני דברים, חיזוק כיתות הכוננות וחלוקת נשקים", הוסיף בן גביר, "המלחמה הזו מוכיחה עד כמה צריך לחמש את האזרחים וכיתות הכוננות וזו במקביל כמובן למשטרה חזקה".

עוד הוא אמר: "במקביל, הנחיתי להיערך לתרחיש שומר חומות 2, ולעבות את השוטרים בכל הגבולות. במסגרת הפעילות של המשרד שלנו, כל תושב שדרות יוכל לשאת נשק, במעמד תושב זכאי, החל מהבוקר. בשבועות הקרובים, מספר יישובים נוספים יהפכו ל"זכאים", ותושביהם יוכלו לשאת נשק".

לשאלת חדשות 13 היכן הוא היה עד עכשיו ענה בן גביר: "תפסיקו להפיץ פייק ניוז. אין שמאל ואין ימין, אנחנו במלחמה".

תחנת המשטרה ההרוסה בשדרות
תחנת המשטרה ההרוסה בשדרות | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
תחנת המשטרה ההרוסה בשדרות
תחנת המשטרה ההרוסה בשדרות | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
תחנת המשטרה ההרוסה בשדרות
תחנת המשטרה ההרוסה בשדרות | צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

תחנת המשטרה בשדרות הותקפה על-ידי מחבלי חמאס שחדרו לישראל מרצועת עזה בבוקר יום שבת, בתחילתה של מתקפת הפתע על ישראל. שוטרים רבים נהרגו בקרבות שנערכו בתחנה ומחוצה לה, ולאחר שעות רבות שלא הושגה שליטה על התחנה החליט מפקד מחוז הדרום ניצב אמיר כהן להרוס אותה כאשר מחבל מתבצר בפנים.