לשכת רה"מ נגד החלטת בן גביר: "פייק ניוז, לא התקבלה החלטה"

השר לביטחון לאומי חשף כי הורה להגביל את ביקורי האסירים הביטחוניים לפעם בחודשיים במקום פעם בחודש וזכה לתגובה מצננת מנתניהו: "לא התקבלה כל החלטה". בן גביר פרסם בתגובה עותק של ההנחייה

Izwldg
השר בן גביר, רה"מ נתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר חשף היום (שישי) שהורה על הגבלת ביקורי האסירים הביטחוניים לפעם בחודשיים ולא פעם בחודש ועורר קרב גרסאות מול לשכת רה"מ. מספר שעות לאחר מכן, לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיעה כי "מדובר בפייק ניוז. עוד לא התקבלה כל החלטה". בן גביר הוסיף לאחר ההודעה: "ההחלטה התקבלה בפגישת עבודה בין השר לביטחון לאומי לבין נציבת שב"ס, ב-27 באוגוסט".

הסיפור החל בשעות הצהריים כאשר השר בן גביר כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "אין לשירות בתי הסוהר את האפשרות לחרוג מהוראות החוק ופקודת שירות בתי הסוהר, הקובעות ביקור משפחות אצל אסירים ביטחוניים בכלא פעם בחודשיים ולא כפי ששב"ס אפשר עד כה ביקורים פעם בחודש. ברגע שנחשפתי לעובדה זו במהלך דיון על תנאי האסירים, הוריתי באופן מיידי לפעול בהתאם לחוק".

הודעתו של בן גביר עוררה זעם בקרב החמאס ואף לתגובה של בכיר ברשות הפלסטינית. מספר שעות לאחר מכן הודיעו בלשכת רה"מ כי "מדובר בפייק ניוז. עוד לא התקבלה כל החלטה ולא תתקבל כזו, עד לדיון המיוחד בנושא בהשתתפות כלל גופי הביטחון, שקבע רה"מ נתניהו לשבוע הבא".

אסירים ביטחוניים
אסירים ביטחוניים בישראל, ארכיון

ההודעה המצננת גררה תגובה נוספת מצד השר: "ההחלטה לאכוף את פקודת שב"ס ולקיים את הוראות החוק, בכך שביקורי משפחות מחבלים שפוטים יהיו פעם בחודשיים ולא פעם בחודש, התקבלה בפגישת עבודה בין השר לביטחון לאומי לבין נציבת שב"ס, ביום י' באלול, 27 באוגוסט".

עוד הוסיף בן גביר כי "הובהר לנציבה ולכל גורם אחר, שאיש לא מעל החוק והפקודה, ושב"ס מחוייב לבצע את הוראות הפקודה שקובעת כי ביקורים לאסירים ביטחוניים יהיו פעם בחודשיים, זאת בהמשך לחקיקה שנכנסה לתוקף היום ולפיה אסיר בטחוני לא ישוחרר בשחרור מנהלי מוקדם". בן גביר אף הוסיף להודעתו עותק של ההנחייה שנתן.

חוסיין א-שייח'
חוסיין א-שייח' | צילום: חדשות 13

גם חברת הכנסת טלי גוטליב התייחסה לסיפור וצייצה בחשבון הטוויטר שלה: "טוב לדעת שהשב"כ וצה"ל עובדים אצל המחבלים והאסירים הביטחוניים. כל הדיפסטייט נגד השר בן גביר. כל הכבוד לך איתמר על משילות ימין. אסירים ביטחוניים, מרצחים אכזריים נהנים שנים מתנאי כליאה בהטבות הזויות. ואם צמצום זכויות מחבלים מרצחים לשיטת שב"כ וצה"ל יפגע בביטחון, אז משהו רע מאד קורה כאן".

לשכת ראש הממשלה גינתה את דבריה וכתבה בהודעה: "אמירה מקוממת של חברת הכנסת גוטליב. צה"ל, השב"כ ושאר כוחות הביטחון עושים לילות כימים כדי לשמור על ביטחון ישראל ולפגוע במחבלים. ואכן כוחות הביטחון הצליחו לחסל למעלה מ-160 ולעצור מעל ל-1,500 מחבלים מתחילת השנה. רה"מ נתניהו קיים אתמול הערכת מצב יחד עם שר הביטחון גלנט וראשי מערכת הביטחון וכולם עובדים בקו אחיד למען ביטחון ישראל באחריות ובשיקול דעת".

גם גלנט גינה את דבריה: "דוחה בשאט נפש את ההשתלחויות של פוליטיקאים חסרי אחריות נגד גופי הביטחון וקורא להם להתנצל מיידית".

ח''כ טלי גוטליב
ח''כ טלי גוטליב | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הצעד של בן גביר עורר תגובות רבות וביניהן של מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף ומי שסומן כיורשו של אבו מאזן ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח'. א-שייח' צייץ כי "הצעדים הגזעניים נגד אסירים פלסטינים, שעליהם הכריז בן גביר הגזען, מאיימים לפוצץ את המצב. יש לבטל באופן מיידי החלטות אלה והדבר דורש התערבות ישירה של ארגוני זכויות אדם בינלאומיים והצלב האדום הבינלאומי".

בחמאס זעמו על ההחלטה וכתבו: "החלטתו של הטרוריסט בן גביר להפסיק את ביקורי משפחות האסירים היא התנהגות פשיסטית אשר לא תשבור את הנחישות של האסירים הגיבורים. התנהגות פשיסטית זו נגד האסירים לא תשבור את רצונם ורק תביא לבן גביר ולממשלת הכיבוש עוד הסלמה ועוד התנגדות. סוגיית האסירים תישאר בראש סדר העדיפויות של ההתנגדות עד לשחרורם מבתי הכלא".