מפקד חיל האוויר: "לא עמדנו במשימה, פגענו קשות בחמאס"

אלוף תומר בר הודה כי צה"ל וחיל האוויר לא עמדו במשימה במתן מענה למתקפת חמאס: "אנו כואבים, ומאז אנו נלחמים. אנו פוגעים בחמאס על הקרקע ומתחת לפני הקרקע. פגענו באלפי מחבלים, ועוד נגיע לכולם; חיל האוויר כזרוע האסטרטגית של מדינת ישראל ערוך ופועל בכל רחבי המזרח התיכון ובכל זירה נדרשת. בכל מקום"

זמן צפייה: 05:12

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, אמר היום (חמישי) בהצהרה: "לא עמדנו במשימתנו בשבת הארורה ב-7 באקוטובר". הוא הוסיף: "אנחנו כואבים, ומאז אנחנו נלחמים. אנו פוגעים בחמאס על הקרקע ומתחת לפני הקרקע. פגענו באלפי מחבלים, ועוד נגיע לכולם; חיל האוויר כזרוע האסטרטגית של מדינת ישראל ערוך ופועל בכל רחבי המזרח התיכון ובכל זירה נדרשת. בכל מקום".

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט סייר הערב במפקדת אוגדה 36, הפועלת בבית החולים שיפא, ואמר: "יש ממתאים משמעותיים, הפעולה נמשכת. פועלים בצורה מדויקת ונחושה. השלמנו את כיבוש וטיהור מערב העיר עזה, עוברים שלב בתמרון. ככל שנעמיק את הפעולה הזאת, נגביר את הלחץ על החמאס ונשחוק עוד מפקדות, נפגע בעוד מנהרות, נחסל עוד פעילים, ונוריד עוד ראשי ארגונים, כך יגדל הסיכוי להשיב את החטופים שלנו, כי האויב הזה מבין רק כוח ואנחנו מסבירים לו היטב מה זה כוח".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2311161704' autoplay='0' credit='משרד הביטחון' desc='גלנט: "יש ממצאים משמעותיים משיפא"' poster='' kid='1_5czlbshf' duration='100']

עוד אמר מפקד חיל האוויר: "סיפורי הגבורה הרבים מלווים אותנו, זכרון הנופלים והנרצחים ממקדים אותנו בעומק האחריות שעל כתפינו. 239 חטופים מצויים ברצועה. חיל האוויר כמו כל צה"ל עושה את כל המאמצים להשיבם הביתה. אנחנו פועלים באינטנסיביות ובעצימות, פני עזה ישתנו, כל פצצה מעשרות אלפי הפצצות שהטלנו היא מטרה מבוססת מודיעין, היא פוגעת בפעילי חמאס, מפקדיו, תשתיות הארגון ומפקדותיו. אנו פוגעים בחמאס על הקרקע ומתחת פני הקרקע. פגענו באלפי מחבלים ועוד נגיע לכולם, הגענו להישגים משמעותיים, אך יש עוד דרך ארוכה, נמשיך לפגוע בו עד שנשלים את המשימה שהוטלה עלינו להשמדתו בשיטתיות עקשנות ובהתמדה".

"יש לנו לשם כך מודיעין מעולה ושיתוף פעולה מצוין עם פיקוד הדרום, אגף המודיעין ושירות הביטחון הכללי. מרגע שנכנס התמרון, החיל עוטף אותו החילך עוטף אותו במטריה אווירית עוצמתית במיוחד. החלוקה פשטנית וההיסטורית של האוויר והיבשה היא נחלת העבר, מעולם הקשר בין טייס למפקד טנק לא היה ישיר והדוק כל כך. פיתחנו כאן שיטת לחימה בה כל כוח יבשה שלנו פוגש אויב שעל הקרקע עטוף בסיוע אווירי של מטוסי קרב התוקף ומשמיד אותו. חיל האוויר ביצע כבר מעל ל-3,000 גיחות מהסגנון הזה, הן תקיפות מהירות, הן תקיפות שקורות תוך דקות מספר מדרישה, זה פוגע באויב והופך את התמרון - אפקטיבי יותר".

"במקביל, מסוקי הקרב, מטוסי האיסוף תובלה וכלי הטיס המאויישים מרחוק מלווים ממש מקרוב את הלוחמים שעל הקרקע. מסוקי הסער עם לוחמי 669 ואנשי הרפואה באשר הם, מפנים במהירות את הפצועים מהשטח - עושים הכל כדי להציל חיים. לוחמי שלדג כמו גם כל הכוחות המיוחדים של צה"ל נמצאים בחוד החנית של התמרון עם הכוחות המתמרנים החטיבתיים המעולים. רק נחתתי מגיחה באפצ'י לפני מספר שעות אני יכול להעיד שכולם עושים עבודה מעולה, כולם עושים עבודה מקצועית וטובה, כולם מאוד מאוד נחושים להצליח, כל אלו מבוססים על שותפות עמוקה, רעות ואחוות לוחמים - ממש חשתי זאת באוויר".

האלוף תומר בר, מפקד חיל האוויר
האלוף תומר בר, מפקד חיל האוויר | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"חיל האוויר כזרוע אסטרטגית של מדינת ישראל ערוך ופועל בכל רחבי המזרח התיכון, בכל זירה נדרשת - בכל מקום. אנחנו כמובן ערוכים היטב עם תכניות מבצעיות לזירה הצפונית. מערך ההגנה האווירית של מדינת ישראל כיפת ברזל, קלע דוד ומערכת ח"ץ המופעל על ידי לוחמי החיל ומהטובים בעולם ואני גאה בהם מאוד. על אף אחוזי היירוט הגבוהים, זוהי אינה הגנה הרמטית, אך ניתן לומר בוודאות כי בזכותה ובזכות ההקפדה על הנחיות פיקוד העורף ניצלו חיים רבים".

"מרגע פתיחת המלחמה, כלל אנשי המילואים התייצבו, מעל מאה אחוז התייצבו, בשדה ובמטה ביחידות בכל המקומות אין לי ספק שהם נכס לצה"ל ונכס למדינת ישראל . המכונה הצה"לית עובדת היטב ומביאה לתוצאות טובות מאוד, בחיל האוויר המכונה משומנת בנויה כאשר בצד צוותי אוויר פועלים אנשי המערך הטכני, הבקרים, הפקחים ושאר תומכי הלחימה - הם סוד הקסם והעילוי של החיל הזה המאפשר לנו לטוס כבר ברצף 40 ימים ומאפשר לנו לטוס עוד חודשים רבים קדימה - ככל שיידרש. יש לנו מוטיבציה, כוחנו במותנינו, נדע לתת מענה לכל משימה בהמשך הדרך, יש לנו שמשרתים מופלאים יש לנו מספיק חימושים ורוח לחימה שמקורה בעם ישראל המופלא הזה. אנחנו נמשיך להשגת כלל יעדי המלחמה נמשיך עד שמשפחותינו יחזרו לחיות בביטחון בבתיהם דורות דורות קדימה".