בכיר הג'יהאד הועמד לדין: "סיוע למגע עם אויב, התחזות והסתה"

בבית המשפט הצבאי עופר הוגש כתב אישום נגד באסם א-סעדי, בכיר ארגון הטרור בשומרון, שמעצרו הוביל לתחילת מבצע "עלות השחר" ברצועת עזה. מעצרו הוארך עד יום ראשון

זמן צפייה: 00:49

בבית המשפט הצבאי עופר הוגש הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד באסם א-סעדי, בכיר הג'יהאד האיסלאמי בשומרון, אשר מואשם בחברות ומתן שירות עבור ארגון הטרור, סיוע למגע עם אויב, התחזות והסתה. מעצרו הוארך עד יום ראשון.

על פי כתב האישום, א-סעדי פעל ביחד עם מעורבים נוספים לביסוס פעילות הארגון, לרבות באמצעות קבלת כספים מפעיל הארגון בעזה. בנוסף, א-סעדי קרא להמשך המאבק הפלסטיני האלים. כמו כן, כשהגיעו כוחות הביטחון לעצרו, הזדהה א-סעדי כאדם אחר, על-מנת להימלט מהמעצר.

באסם א סעדי בבית המשפט הצבאי בעופר
באסם א סעדי בבית המשפט הצבאי בעופר

מעצרו של א-סעדי בתחילת החודש הוא הגפרור שהצית את המבצע האחרון בעזה, "עלות השחר". א-סעדי נעצר במחנה הפליטים ג'נין על ידי מסתערבי מג"ב ולוחמי צה"ל בעקבות מודיעין שהגיע מהשב"כ, בנוגע לנסיונותיו לשקם את פעילות הג'יהאד האיסלאמי, ועמד מאחורי בניין כוח צבאי משמעותי של הארגון בשומרון בכלל ובג'נין בפרט.

הוא נעצר יחד עם אשרף אל-ג'דע, איש ג'יהאד איסלאמי שהיה סייענו הקרוב של א-סעדי. השניים נתפסו עם אקדח, תחמושת, מטענים וכסף מזומן והועברו לחקירת שב"כ. א-סעדי ננשך בעת מעצרו בידי כלב של מג"ב לאחר שהתנגד למעצר. לאחר מעצרו של א-סעדי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי הכריזה על העלאת הכוננות, ובעקבות כך נחסמו צירים בדרום למשך מספר ימים, עד לפתיחת המבצע.

בכיר הג'יהאד האיסלאמי שנעצר במחנה הפליטים ג'נין, בסאם א-סעדי
בכיר הג'יהאד האיסלאמי בסאם א-סעדי | צילום: מתוך טוויטר

א-סעדי, בן 61, החל את פעילותו בארגון בשנת 1984, והוא אחת הדמויות המרכזיות והמשפיעות על הג'יהאד האיסלאמי. הוא נעצר שבע פעמים בגין תכנון פיגועים וטרור גם בימי האינתיפאדה השנייה לפני שני עשורים, וישב שנים ארוכות בכלא הישראלי. שניים מבניו, עבד אל-כרים ואיברהים, נהרגו בהיתקלויות עם צה"ל בשנת 2002.