עסקת גנץ-בר לב: מאות חיילי צה"ל יגוייסו לתפקידי מטה במשטרה כדי לפנות שוטרים למחוז ש"י

עקב מחסור בשוטרים במחוז הנפיץ והמשך האלימות מצד מתנחלים קיצוניים ונוער הגבעות, שר הביטחון יזם תוכנית לפיה החיילים יחליפו את השוטרים בעבודות המטה, בזמן שהם יתפנו לטפל באלימות בשטחים. גם רה"מ בנט תמך בהחלטה 

זמן צפייה: 01:19

ביוזמת שר הביטחון בני גנץ, ולאחר דיון עם השר לביטחון הפנים עמר בר לב, תתקיים עבודת מטה על מנת לגייס מאות חיילי צה"ל למשטרה כדי שיבצעו תפקידי מטה, במטרה לפנות מאות שוטרים למחוז ש"י, בין היתר כדי לתגבר את שוטרי המחוז בהתמודדותם עם הפשיעה הלאומנית מצד מתנחלים קיצוניים ונוער הגבעות - כך פורסם הערב (שלישי) לראשונה בחדשות 13.

בעקבות הפרסום, ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, כתב בטוויטר שלו: "בזמן שבכירים בצה"ל מתלוננים שאין להם מספיק כח אדם להתמודד עם ריבוי ארוע האלימות של הערבים כלפי יהודים, בניה בשטחי C ועוד, הולך שר הביטחון ומנדב חיילים לשר לבט"פ על מנת שיהיה מי שיטפל באירועי האלימות היהודים בשעה שמשרדו מדווח כי ב-19 היו 36 ארועי תג מחיר וב-21 רק 7".

נער גבעות נהרג בתאונת דרכים במהלך מרדף משטרתי בבנימין
המרדף המשטרתי בבנימין | צילום: דוברות איחוד הצלה

גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הגיב לפרסום הראשון בחדשות 13: "המהירות שבה עומר בר לב עובר מדיבורים למעשים פשוט מפחידה. אחרי שיישר קו עם קמפיין הדה-לגיטימציה האנטישמי על אלימות המתנחלים ולקח היום את צמרת פיקוד המשטרה לסיור בדרום הר חברון בעניין כדי להבהיר להם את רוח המפקד הוא מגייס עכשיו את צה"ל לא כדי להילחם חלילה בטרור משני צידי הקו".

בתוך כך, ראש המועצה האזורית הר חברון, הציג את נתוני האלימות הפלסטינית לשר ברלב במהלך סיורו במקום יחד עם מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי: "רק באיזור הזה בשנה האחרונה זרקו על המתיישבים מאות אבנים ועשרות בקבוקי תבערה ושלושה רועי צאן יהודים נפצעו בשבועיים האחרונים מאלימות כלפיהם", אמר יוחאי דמרי, ראש המועצה.