השר בר-לב על המהומות במזרח ירושלים: "לא איבדנו שליטה"

השר לביטחון הפנים התראיין במהדורה המרכזית וטען כי המטרה היא למנוע מבצע צבאי. על הסרת החסימות במחנה הפליטים שועפאט אמר: "המציאות השתנתה. עברו חמישה ימים ויש לנו הערות שונות". על מצוד אחר המחבל: "עושים מאמצים לתפוס אותו"

זמן צפייה: 06:03

השר לביטחון פנים עמר בר-לב התראיין הערב (חמישי) במהדורה המרכזית, והגיב על העימותים והמהומות במזרח ירושלים. "לא איבדנו שליטה", אמר בר-לב. "היה לילה מורכב, המשטרה התארגנה וכמעט כל האירועים עד חצות הוכלו והושקטו. היום תגברנו את ירושלים במאות שוטרים ואנשי מג"ב, כך שבמידה והמהומות ימשיכו, תהיה לנו יכולת לסיים אותן מהר".

עוד הוסיף בר-לב על אירועי אמש: "האירועים לא היו נקודתיים, אלא שונים. המשטרה התארגנה תוך כדי. היום כבר אלפי ישראלים חגגו בירושלים, העלייה להר הבית נמשכה. 'חשש' זו לא תוכנית עבודה". על גיוס ארבע פלוגות מילואים אמר השר: "כך יהיה לנו כוח מוכן".

השר התייחס להסרת החסימות בשועפאט, שם אירע פיגוע הירי בו נהרגה סמל נועה לזר לפני כחמישה ימים: "לא היה מצור, יש שתי יציאות דרומה וצפונה מהמחנה. כשרצינו לסגור על המחבל הגבלנו את חופש התנועה - אך המציאות השתנתה. עברו חמישה ימים ויש לנו הערכות מודיעין שונות. ההערכה שלי ושל גורמי המודיעין היא שהמחסום הצפוני פחות אפקטיבי. אנחנו עושים מאמצים לתפוס את המחבל, ונתפוס אותו בסוף. לא כל פעולה שעושים ב-72 השעות הראשונה תהיה נכונה גם אחרי חמישה ימים"

בר-לב טען כי הוא עושה כל שניתן על מנת לא להגיע למצב של מבצע צבאי כדוגמת "שומר חומות", וביקר את התנהלותה של ממשלת נתניהו באותה העת: "הוא גרר אותנו ל'שומר חומות' ואף אחד שם לא חשב שני צעדים קדימה. המטרה שלנו היא שלא נגיע לאותו מצב. אנחנו מסתכלים קדימה, כך גם המשטרה והשב"כ. אנחנו לוקחים ברצינות את האירועים, ותגברנו את אזור ירושלים".

הפרות סדר במזרח ירושלים
הפרות סדר במזרח ירושלים | צילום: דוברות המשטרה

המהומות והפרות הסדר הקשות התרחשו הלילה במספר גדול של שכונות במזרח ירושלים. בבית חנינא, סמוך לפסגת זאב, נרגם באבנים רכב של משפחה יהודית, שבו נסעו שלושה ילדים, המשפחה הצליחה להיחלץ. גם במספר מקרים נוספים דווח על השלכת אבנים על עבר כלי רכב.

כמו כן, במוקדים רבים ברחבי מזרח ירושלים נורו לאורך שעות הלילה זיקוקים ברחובות ואל עבר בתי מגורים, וכן הוצתו פחים והושלכו בקבוקי תבערה. שני קציני משטרה נפצעו קל, ככל הנראה מהשלכת מטען צינור. תשעה חשודים נעצרו בלילה.