המתיחות בדרום נמשכת: לפחות ארבע שריפות מבלוני תבערה בעוטף

רוב הדלקות שפרצו היו קטנות ולא היוו סכנה. הערכה במערכת הביטחון: אין מנוס מסבב לחימה נוסף. מקורות פלסטיניים: מצרים קראה לחמאס לרסן את משגרי הבלונים - כי אם לא ישראל תחסל אותם

זמן צפייה: 03:31

ארבע שריפות לפחות נגמרו היום (רביעי) כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה. זאת, לאחר תקיפות חיל האוויר הלילה בשטחי הרצועה. צוותי הכיבוי וההצלה עבדו במהלך היום והצליחו להשתלט על האש. נזק נגרם לשטחים חקלאיים, אין נפגעים.

יש לציין כי כעת במערכת הביטחון מעריכים כי לא יהיה מנוס מסבב לחימה נוסף ברצועה, זאת למרות ניסיונותיו של חמאס להפסיק את הפרחת הבלונים לעבר שטח ישראל. יתרה מזאת, על פי מקורות פלסטיניים, ישראל העבירה מסר לארגון הטרור דרך מצרים כי אם לא ירסן את המפריחים - הם יחוסלו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הכבל מתנתק – והקרון נופל: תיעוד חדש מאסון הרכבל באיטליה

מלך מרוקו בירך את בנט: "נחוש להמשיך לקדם שלום במזרח התיכון"

הח"כית החירשת הראשונה בישראל: שירלי פינטו הצהירה אמונים

שריפה, עוטף עזה, בלוני תבערה
שריפה בעוטף עזה | צילום: ביטחון שער הנגב

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט והרמטכ"ל אביב כוכבי ערכו היום פגישה ראשונה. השניים דנו בתמונת המצב המבצעית והאתגרים הביטחוניים שעל הפרק. עוד נכתב בהודעה מטעמו לשכת ראש הממשלה כי השניים גם דנו ב"תהליך הפקת הלקחים ממבצע שומר החומות".

אמש, פרצו מעל 20 שריפות שנרגמו מבלוני התבערה ובמהלך הלילה, כאמור, תקף צה"ל מספר יעדים ברצועה, בהם מתחמים צבאיים של חמאס ששימשו כמחנות ואתרי מפגש של פעילים בחטיבות חאן יונס ועזה. מדובר בתקיפה הראשונה של צה"ל ברצועה מאז נפתלי בנט נכנס לתפקיד ראש הממשלה, ולראשונה לאחר מבצע "שומר החומות".

שעות בודדות לאחר התקיפה, ארגון חמאס שיגר שתי רקטות לעבר הים, זאת כחלק מהמאמצים לשקם את המערך הרקטי לאחר שניזוק בזמן המבצע האחרון - וגם על מנת להעביר מסר לצה"ל.

כמו כן, מוקדם יותר הגיעה חשודה עם סכין למעבר בכניסה למערכת המכפלה בה מוצבים לוחמי מג"ב. הלוחמים ביצעו לעברה נוהל מעצר חשוד והחשודה השליכה את הסכין ונעצרה. בנוסף, בשעות הבוקר סוכל ניסיון פיגוע דריסה ודקירה במהלכו הגיעה מחבלת ברכבה וניסתה לדרוס לוחמים שאבטחו עבודות הנדסיות בסמוך לכפר חיזמא שבבנימין. לאחר מכן, המחבלת יצאה מרכבה עם סכין שלופה, נורתה על ידי החיילים ונוטרלה. לא היו נפגעים למעט חייל שנפצע קל מאוד בגפיו.