התפרצות הקורונה בבה"ד 1: שתי צוערות הודחו, מספר קצינים נענשו

אחרי "מכתב הרופא" שנחשף בחדשות 13, פורסמו מסקנות התחקיר שקיים מפקד בית הספר לקצינים, וממנו עולה בין היתר כי מפקדת פלוגה סיימה את תפקידה, 2 נוספות נשפטו, ולמג"ד נרשמה הערה פיקודית

זמן צפייה: 01:53

צה"ל פרסם הערב (חמישי) את מסקנות התחקיר שקיים אלוף משנה גיא לוי, מפקד בית הספר לקצינים בה"ד 1, בעקבות התפרצות הקורונה בבסיס. זאת לאחר שנחשף בחדשות 13 כי רופא בבסיס נאלץ לזייף נתונים כדי לקבל בדיקות קורונה עבור החיילים.

צעדים משמעתיים יינקטו נגד שרשרת הפיקוד המעורבת במקרה. מפקד בה"ד 1 ייקרא לשיחה עם מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק ולאחריה יוחלט על נקיטת צעדים משמעתיים. כמו כן, למפקד הגדוד נרשמה הערה פיקודית על ידי מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך. מפקדת פלוגה בדרגת סגן סיימה את תפקידה באופן מיידי ושתי מפקדות פלוגה נוספות נשפטו בדין משמעתי על ידי מפקד הבה"ד ונידונו לעונשים שונים. בנוסף, מספר מפקדי צוותים נשפטו בדין משמעתי על ידי המג"ד ונידונו לעונשים בדרגות חומרה שונות. שתי הצוערות אשר לא דיווחו על הופעת תסמיני המחלה, הודחו מקורס הקצינים.

טקס סיום קורס קצינים בבה''ד 1 | צילום: חדשות 13

עוד כתבות בנושא >> 

רופא בבה"ד 1 חשף: נאלצתי לזייף נתונים כדי לקבל בדיקות קורונה

הרופא שזייף נתונים של חיילים כדי לקבל בדיקות – נדבק בקורונה

"ממסקנות התחקיר עולה כי באירוע זה, מעגלי ההתגוננות של היחידה מול הנגיף נפרצו בעקבות מספר תקלות שבבסיסן דיווח עצמי מאוחר בהופעת תסמינים וכן אי הקפדה על תשאול והחתמת הצוערים אודות מצבם הבריאותי", נמסר. "מפקד זרוע היבשה קיבל את מסקנות התחקיר והמלצותיו והחליט על מספר הנחיות מחייבות ביניהן חידוד נהלי קטיעת שרשראות ההדבקה ביחידות, קיום כנס מפקדי בסיסי ההכשרות והאימונים בראשות מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים במהלכו יוצג תחקיר זה והקמת צוות בקרה זרועי אשר יבצע ביקורות ביחידות הזרוע".

כזכור, לפני כשלושה שבועות פורסם בחדשות 13 כי בבה"ד 1 התגלו 43 חולי קורונה - מה שגרם לפגיעה משמעותית בתפקודו של בית הספר בעקבות כניסתם של רבים לבידוד. כאמור, אחד מרופאי הבסיס, סגן אור שבתאי, כתב מכתב פומבי שבו חשף כי נאלץ לזייף נתונים בריאותיים של חיילים כדי לקבל בדיקות לנגיף.

"אם הבנתם את הסיפור של בה"ד 1 אז הבנתם את כל הסיפור של הכחשת הקורונה במדינת ישראל", כתב שבתאי. "בשבוע האחרון נשבר לנו. התחלנו 'לשפץ' חלק קטן מהחולים החשודים כדי שיתאימו לקריטריונים".

סגן אור שבתאי
סגן אור שבתאי | צילום: חדשות 13

"כאשר החום היה 37.7 הוא שודרג ל-38.3. כאשר היה רק שיעול וכאב גרון – הוספנו חום. כשהיה רק חום הוספנו שיעול, והבדיקות אושרו. בתוך יומיים מצאנו שתי חולות ובתוך יומיים נוספים אותרו 40 חולים חדשים – והספירה רק תעלה", הוסיף ד"ר שבתאי. מאוחר יותר פורסם כי גם הוא בעצמו נדבק בקורונה, ובשל כך הוא יזומן בהמשך לבירור אצל מפקד בה"ד 1 וסגן קצין רפואה ראשי.