הרמטכ"ל: "הלחימה - הפעולה הכי אפקטיבית למו"מ לשחרור חטופים"

רב- אלוף הרצי הלוי קיים הערכת מצב בצפון רצועת עזה עם מפקד פיקוד הדרום, הוא אמר ברקע הדיווחים על גיבוש המתווה לעסקה בפריז, כי "הלחימה היא המנוף שאנחנו מורידים על חמאס. אני מקווה שנדע לתרגם אותו גם לשחרור החטופים. יש קשר בין הדברים"

זמן צפייה: 01:39

הרמטכ"ל רב- אלוף הרצי הלוי קיים היום (שבת) הערכת מצב בצפון רצועת עזה עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן ומפקדים נוספים. רב-אלוף הלוי אמר ברקע האופטימיות הזהירה בישראל על גיבוש מתווה להסכם בפריז - שחלק מפרטיו פורסמו לראשונה בחדשות 13 - כי "אנחנו בימים של משא ומתן על שחרור החטופים. אני לא יודע להגיד לאן זה יתפתח, יש מי שעוסק בזה - אנחנו נלחמים. מאמץ הלחימה הוא הפעולה הכי אפקטיבית שעוזרת למי שנושא ונותן בכל מיני מקומות על שחרור החטופים. זה המנוף שאנחנו מורידים על חמאס. צריך להמשיך ולהוריד אותו חזק. אני מקווה שנדע לתרגם אותו גם לשחרור החטופים".

הרמטכ"ל אמר ללוחמים: "אני רוצה שתדעו דבר אחד - יש קשר בין הדברים. ההישגים שלכם - עוד גדוד שאתם מפרקים, עוד תשתית תת-קרקע, עוד שכונה שבה מושמדות תשתיות - לוחצים, כך אני מקווה, גם להישג בעניין שחרור החטופים. זו מטרת מלחמה. יש לנו כוונה לעשות הרבה מאוד כדי לממש אותה".

המטכ"ל הרצי הלוי בגבול רצועת עזה
המטכ"ל הרצי הלוי בגבול רצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

לדברי רא"ל הלוי, "יש אזורים שכבר היינו בהם, ואנחנו חוזרים עם מודיעין טוב יותר ומעמיקים את הפגיעה באויב - גם מתחת לאדמה. יש מקומות שבהם עברנו לקצב לחימה מאוד גבוה, ואנחנו חוזרים לעשות טיהור מרחב ברמה מאוד גבוהה".