גלנט על ההסלמה בעזה: "מגן וחץ הוא תזכורת ליכולותינו"

שר הביטחון נשא דברים בעצרת המרכזית לציון 50 שנה למלחמת יום כיפור ושלח רמיזה לגורמי טרור בעקבות ההסלמה בימים האחרונים בעזה: "איננו רוצים בהסלמה, אך אם נגיע למצב שבו נדרש לכך - נפעל"

זמן צפייה: 01:13

שר הביטחון נאם הערב (רביעי) באנדרטת "יד לשריון" בלטרון, שם נערכה העצרת המרכזית לציון 50 שנה למלחמת יום כיפור.

בנאומו ציין גלנט כי "הערב, חשוב שנזכיר לגורמי הטרור בעזה את יחסי הכוחות האמיתיים בין צה"ל לבין חמאס ושותפיו. איננו רוצים בהסלמה ואיננו שואפים ללחימה אבל אם נגיע למצב שבו נדרש לפעול, יהוה מבצע "מגן וחץ" תזכורת עבור כל גורם טרור באשר ליכוולותיה של מערכת הביטחון".

גם הרמטכ"ל הרצי הלוי נשא דברים בקשר למציאות ההביטחונית המתוחה והכנסתו של צה"ל למחלוקות הפוליטיות: "היכולת לנהל מחלוקת היא מסימניה של חברה בריאה, אך ויכוח שאחריתו העמקת הקיטוב והפילוג בחברה הישראלית הוא מסוכן; לנוכח האתגרים הביטחוניים, לנהל ויכוח מקטב זו יהירות ולהניח כי צה"ל חסין מהשלכות הקיטוב ההרסניות זוהי קונספציה מסוכנת".

הרמטכ
הרמטכ | צילום: רויטרס

"מותר להעביר ביקורת על צה"ל - אנחנו נושאים באחריות גם על הטעויות שלנו", הוסיף הרמטכ"ל והמשיך: "אך אסור להשתלח בלובשי המדים, העושים שנים רבות לביטחון המדינה- זוהי חוסר אחריות; קריאה לדור הצעיר שלא להתגייס לשירות קרבי ומשמעותי - זוהי קונספציה מסוכנת; קריאות לאי התייצבות למשימות הביטחון במילואים- פוגעות בביטחון ובצה״ל".