פיגוע ירי במעלה אדומים: 6 נפצעו, שניים במצב קשה; המחבל חוסל

חשוד לבוש במדי מאבטח פתח באש לעבר עוברי אורח במעלה אדומים. שני בני אדם נפצעו באורח קשה, שלושה נוספים נפגעו באורח בינוני ופונו לבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים בירושלים. המחבל נורה למוות על ידי קצין מג"ב בחופשה

זמן צפייה: 11:20

שישה בני אדם נפצעו היום (שלישי) בפיגוע ירי בסמוך לקניון במעלה אדומים. שניים נפצעו באורח קשה ופונו לבית החולים שערי צדק, בהם גבר כבן 40. שלושה נוספים, נער בן 14, צעיר כבן 25 וגבר בנשות ה-30 לחייו, פונו במצב קל עד בינוני לבית החולים הדסה הר הצופים.

המחבל הוא ככל הנראה מהנד מזארעה, מהכפר עיזריה הסמוך למעלה אדומים. הוא עבד במתנ"ס העירוני כעובד ניקיון והיה לבוש בווסט צהוב כאשר ירה בנשקו ופגע בעוברי אורח. לאחר זמן קצר הוא נורה למוות על ידי קצין מג"ב שהיה בחופשה.

לאחר הירי הוא רץ לעבר השיחים, שם החביא את התיק עם המחסניות הנוספות - ונוטרל לפני שהספיק לטעון את נשקו. באזור זירת הפיגוע נמצא התיק של המחבל ובו כדורים שנדמים כמיועדים לנשק M-16.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308011658' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הפיגוע' poster='' kid='1_8gzuagji' duration='20']

Whatsapp Image 2023 08 01 At 1
זירת הפיגוע במעלה אדומים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מבית החולים שערי צדק בירושלים נמסר לאחר הפיגוע כי אדם אחד שנפצע קשה הורדם והועבר לניתוח לאחר שורת בדיקות. פצוע נוסף בהכרה מלאה עם פציעה בבטנו ובמצב יציב. צעיר נוסף נפצע קל, עבר לבדיקות הדמייה וככל הנראה ישוחרר בהמשך הערב.

Whatsapp Image 2023 08 01 At 1
זירת הפיגוע במעלה אדומים

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי אמר בזירה כי "הגיע מחבל בן עשרים לאיזור הקניון עם רובה וסכין. קצין מגב שסיים את המשמרת היה המקום, סרק את האיזור ויצר קשר עם המחבל - שפתח באש לעברו. הקצין השיב בירי וחיסל את המחבל, בכך הציל אנשים רבים באיזור ופעל במקצועיות ובנחישות, עם חתירה למגע - בדיוק על הערכים שאנחנו מחנכים את משטרת ישראל. נמנע כאן פיגוע יותר רחב. לגבי המחבל עוד אין לנו פרטים נוספים. אנחנו בחקירה ראשונית".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירה ומסר: "הנה אנחנו מקבלים את המג"בניקים הגיבורים שלנו. שמעתי את הקצין והתרשמתי מאוד - זה בדיוק מה שאנוחנו רוצים, חתירה למגע, נחישות ונטרול. פעילות מאוד מאוד מהירה. מכאן אני שולח איחולי החלמה לפצועים, אנו מתפללים עבורם".

זירת הפיגוע במעלה אדומים
זירת הפיגוע במעלה אדומים | צילום: דוברות המשטרה

חובש רפואת חירום במד"א דוד תורג'מן סיפר: "כשהגענו למקום ראינו שני גברים בני 29 ו-27 בהכרה מלאה ועם פצעי ירי בגפיים כשהם בסמוך לקניון. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים וחבישות והם פונו במצב בינוני ויציב לבית החולים. במקביל קיבלנו דיווחים נוספים על עוד שני פצועים שנמצאים בזירה סמוכה. כוחות נוספים של מד"א שהגיעו גם כן למקום העניקו להם טיפול רפואי ופינו לבית החולים גבר כבן 40 במצב קשה וגבר בן 28 במצב בינוני".

זירת הפיגוע במעלה אדומים
זירת הפיגוע במעלה אדומים | צילום: דוברות המשטרה

לפני כשבועיים נפצע באורח קשה אלראי קפאח, תושב ההתנחלות נוקדים בן 36, מירי סמוך לצומת הכניסה להתנחלות תקוע, ובנוסף נפצעו שתי בנותיו, רחל בת ה-12 ואביגיל בת ה-9, באורח קל מרסיסים, לאחר שמחבל פתח באש מרכב חולף ונמלט מהמקום. צוותי מד"א שהוזעקו למקום העניקו לפצועים טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים שערי צדק בירושלים.