חייל נפצע בפיגוע בחיפה, קצין חיסל את המחבל: "פעלתי מהר"

חייל כבן 20 מפצע באורח קשה ברחוב יעקב כספי בעיר. הנהג הפוגע, אזרח ישראלי מטמרה, יצא מהרכב עם גרזן, התקדם לעבר בסיס חיל הים - ונוטרל על-ידי רב-סרן ע', מפקד צוות בקורס חובלים. הוא שחזר: "שמעתי זעקות לעזרה, פעלתי מהר - ונטרלתי את המחבל"

זמן צפייה: 02:10

פיגוע בחיפה: חייל כבן 20 נפצע היום (שני) באורח קשה מפגיעת רכב ברחוב יעקב כספי בעיר. הנהג הפוגע, אזרח ישראלי תושב טמרה, יצא מרכבו לאחר הדריסה עם גרזן והתקדם לכיוון בסיס חיל הים - שם הוא נוטרל על ידי חיילי צה"ל. החייל הפצוע פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה. רב-סרן ע', מפקד צוות בקורס חובלים, חיסל את המחבל: "שמעתי זעקות לעזרה, פעלתי מהר - ונטרלתי אותו".

זירת הפיגוע סמוך לבסיס חיל הים בחיפה מלחמת חרבות ברזל
זירת הפיגוע, סמוך לבסיס חיל הים בחיפה | צילום: דוברות מד"א
זירת הפיגוע בחיפה
זירת הפיגוע בחיפה | צילום: רויטרס
זירת הפיגוע בחיפה
צילום: רויטרס

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2401291108' autoplay='0' credit='תיעוד מבצעי מד"א' desc='פרמדיק מד"א ניב בן ברוך' poster='' kid='1_gu7wrw9n' duration='18']

הסכין ששימשה את המחבל בתקוע מלחמת חרבות ברזל
הסכין ששימשה את המחבל בתקוע | צילום: דובר צה"ל

זמן קצר לפני כן, נער כבן 16 התקרב לעמדת צה"ל בצומת תקוע שמדרום לבית לחם, ניסה לדקור חיילים - ונוטרל. לא דווח על נפגעים באירוע.

מעיריית טמרה נמסר כי היא "מגנה בחריפות מעשה זה וכל מעשה של ניסיון פגיעה בחיי אדם וכל ניסיון של פעילות המסכנת חיי אדם . העיר טמרה מאופיינת לאורך השנים במרקם הייחודי של אוכלוסיית התושבים שלה, אנשים שוחרי שלום המאמינים ופועלים מתוך ערכים של אחווה, אנושיות, כבוד, שיח וחיים משותפים נאותים לכולם . אנו רואים בחומרה רבה את ניסיון הפגיעה הנדון ומקפידים על הדגשת דרך השלום המנצחת על פני כל דרך אחרת".