לקראת קיצור שירות החובה, בצה"ל מזהירים: לא נעמוד במשימות

פרסום ראשון: לקראת כניסתו לתוקף של קיצור שירות החובה של הגברים מ-32 חודשים ל-30, כפי שסוכם על משרד האוצר לפני כשלוש שנים, בצה"ל לא רואים אף ניסיון להניע חקיקה שתשאיר את אורך השירות הסדיר לפחות כפי שהוא כעת, ומזהירים: יהיה קושי בעמידה במטרות, יש גבול לכמות צווי ה-8 שאפשר להוציא

זמן צפייה: 01:04

פרסום ראשון: בחודש הבא אמור להיכנס לתוקף קיצור השירות הסדיר, שאמור לקצר את שירות החובה לגברים מ-32 חודשים, ל-30, כפי שסוכם עם משרד האוצר לפני כשלוש שנים. הערב (שישי) פורסם ב"זמן שישי" כי לאור השינוי הצפוי, בצה"ל מזהירים את הדרג המדיני: לא נוכל לעמוד במשימות שלנו.

בצה"ל לא רואים שום ניסיון להניע חקיקה שלפחות תנסה לשמר את אורך השירות כפי שהוא, ומזהירים כי אם יקוצר שירות הצבא הסדיר, יהיה קושי לעמוד בכלל המשימות, ומוסיפים כי יש גבול לכמות צווי ה-8 שאפשר להוציא לאנשי המילואים, שמתחילת המלחמה נשחקו יותר ויותר.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה | צילום: פלאש 90

ביום ראשון היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, פרסמה חוות דעת בנוגע להצעת העלאת גיל הפטור משירות מילואים, לפיה קיימת מניעה משפטית בהכבדת הנטל על לוחמי המילואים בעת בה הקואליציה מונעת קידום מהלכים לגיוס חרדים.

"יש מניעה משפטית להכביד על המשרתים מבלי לצמצם את אי-השוויון", כתבה היועצת המשפטית. בעקבות חוות הדעת השלילית, הדיון בהצעה, שהיה אמור להיערך היום בישיבת הממשלה, ירד מסדר היום ונדחה. עם זאת, ההצעה עלתה לדיון בסופו של דבר בוועדת השרים לחקיקה, אשר אישרה הארכת הוראת שעה בעניין שירות מילואים בשלושה חודשים.

הממשלה מבקשת למעשה להאריך עד סוף שנת 2024 את הוראת השעה שהייתה אמורה לפוג החודש, במסגרתה גיל הפטור משירות מילואים עלה בשנה עבור לוחמים, מגיל 40 ל-41, וכן לקצינים, מגיל 45 ל-46.