הרמטכ"ל מגנה את השלכת המטען ע"י חיילים: "זאת לא דרכנו"

כוכבי נשא דברים בטקס הענקת פרס האות הטכנולוגי ואמר כי זריקת המטען ע"י שלושת לוחמי השריון ממוצא דרוזי שביקשו לנקום את חטיפת גופת טירן פרו היא "מעשה חמור שנוגד את ערכי צה"ל". עוד אמר הרמטכ"ל: "כמו שאנחנו משחיזים את היכולות המבצעיות - אנחנו צריכים להמשיך לחזק את הערכיות"

זמן צפייה: 00:34

הרמטכ"ל אביב כוכבי גינה אמש (שני) את לוחמי השריון ממוצא דרוזי שזרקו מטען על בית פלסטיני, כנקמה על חטיפת גופת טירן פרו. הרמטכ"ל נשא דברים בטקס הענקת פרס האות הטכנולוגי ואמר: "זה מעשה חמור שנוגד את ערכי צה"ל - זאת לא דרכנו. התנהגות כזאת אנחנו צריכים לגנות. צה"ל צריך להיות צבא ערכי, וכמו שאנחנו משחיזים את היכולות המבצעיות - אנחנו צריכים להמשיך לחזק את הערכיות".

"כשאני שואל את עצמי ממה מורכב הצבא המיוחד הזה", אמר הרמטכ"ל, "הוא מורכב ממאות ואלפי פיתוחים, רעיונות ויכולות שעומדים מאחוריהם אנשים. צה"ל של היום הוא צבא ערכי, ובעניין הזה היו לנו אירועים לאחרונה, שלא היו צריכים לקרות".

עוד הוסיף כוכבי: "במבצע 'עלות השחר' פגענו במאות מטרות במקום הצפוף בעולם, עם יחס מחבלים ובלתי מעורבים הנמוך בהיסטוריה של המלחמות - זוהי דרכנו, דרך המוסר והערכיות. צה"ל גורם ומאפשר לאזרחי ישראל לישון בשקט. הפיתוחים והיכולות שלכם, לשמם התכנסו כאן היום - הם הדבר שעושה את הביטחון שלנו לכל כך משמעותי".

הלוויתו של טירן פרו בדלית אל-כרמל
הלווייתו של טירן פרו בדלית אל-כרמל | צילום: שיר טורם, פלאש 90

כזכור, שלושת הלוחמים זרקו את המטען המאולתר לעבר בית בכפר סמוך לבית לחם, והם נעצרו ונלקחו לחקירת מצ"ח. זו לא הייתה התקיפה הראשונה שמכוונים בני העדה הדרוזית כלפי הפלסטינים, כמעשה נקמה על מותו של הצעיר וחטיפת גופתו. בשבוע שעבר שלושה פלסטינים תושבי העיר חברון פונו למרכז הרפואי לגליל שבנהריה, לאחר שלטענם, הותקפו בעת ששהו במתחם ביישוב הדרוזי ירכא.