מת מפצעיו הצעיר שנורה בפיגוע בצומת תפוח - המחבל נעצר

יהודה גואטה, בן ה-19 שנפצע אנוש באירוע בשומרון, הותיר אחריו הורים, ארבעה אחים ושתי אחיות. המפגע, מונתסר שלבי בן ה-44, שכעת חשוד ברצח, נלכד כשעליו נמצאו סימני ירי והועבר לחקירת שב"כ

זמן צפייה: 03:51

יהודה גואטה, בן ה-19 שנפצע באורח אנוש בפיגוע בצומת תפוח מוקדם יותר השבוע, מת הלילה (חמישי) מפצעיו. הוא הותיר אחריו הורים, ארבעה אחים ושתי אחיות. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "אני שולח תנחומים עמוקים למשפחתו של יהודה. אלו רגעים קשים עבור משפחת גואטה ועם ישראל כולו נמצא יחד איתם ביגונם הכבד".

כשעה לאחר ההודעה על מותו של הצעיר, הותר לפרסום כי כוחות הביטחון עצרו את המחבל שביצע את הפיגוע, מונתסר שלבי בן ה-44, שכעת חשוד ברצח. על גופו נמצאו סימני ירי, ככל הנראה מאש הלוחמים שהיו במחסום בעת האירוע. שלבי, תושב תורמוס עיא, ללא שיוך ארגוני, נלכד ללא התנגדות בכפר סילואד, והועבר לחקירת שב"כ. על פי החשד, בני משפחתו הסתירו אותו וסייעו לו לעבור מאזור שכם לאזור רמאללה.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-21561047 ' autoplay='0' credit='' desc='לוחמים בגבעתי חוגגים את תפיסת המחבל' poster='' kid='1_krah9gtp' duration='23']

על כך מסר נתניהו כי "אני משבח את שב"כ, צה"ל והמשטרה על פעולה מהירה ונחושה שהביאה ללכידתו של המחבל הנתעב שרצח את יהודה גואטה ופצע את בניה פרץ. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מי שפוגע באזרחיה".

במהלך החיפושים אחר המחבל נהרג מאש צה"ל נער פלסטיני בן 16 מאזור הכפר אודלה שמדרום לשכם. זאת לאחר שהתפתחו עימותים והפרות סדר בין פלסטינים לכוחות הביטחון. בנוסף, משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי ישנם שני פצועים צעירים נוספים במצב בינוני כתוצאה מירי כדורי גומי ומירי חי.

מונתסר שלבי, המחבל מהפיגוע בצומת תפוח
מונתסר שלבי, המחבל מהפיגוע בצומת תפוח