תושב השומרון שנפצע בפיגוע: "קלטתי מחבל יורה עליי ממרחק 50 מטר"

רן רוזן בן ה-39 היה בדרכו לעבודה כשפתאום שמע יריות פוגעות ברכבו וזיהה מחבל עומד במרחק 50 מטרים ממנו ויורה עליו ללא הרף. "תתי גז וצפצתי כדי להזהיר עוד אנשים ואז צלצלתי לזוגתי ולמשטרה", סיפר

זמן צפייה: 01:17

רן רוזן, תושב אבני חפץ בן 39, שנפצע באורח קל הבוקר (שלישי) בפיגוע ירי בשומרון שחזר את רגע הפיגוע וסיפר כי כשנסע ברכבו ראה את המחבל עומד ליד רכב בצד הכביש ו"מרסס אותו". רוזן נפגע משברי זכויות ופונה באורח קל לבית החולים לניאדו בנתניה. צה"ל מחפש אחר החשודים.

"יצאתי לעבודה ב-8 בבוקר מאבני חפץ", סיפר רוזן. "מאה מטר אחרי היישוב, ליד הכפר שופה קלטתי מחבל מרסס אותי - ראיתי את הרשף יוצא מהקנה ואת האבק. הוא פשוט עמד ליד רכב וריסס. שמעתי פגיעות ברכב וחטפתי רסיסים".

יוסי דגן מצביע על סימוני הכדור שנורה אל עבר מכוניתו של אזרח הבוקר
ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן והרכב שנפגע | צילום: סרגיי קמשב

רוסן המשיך וסיפר: "נתתי גז וצפצתי כדי להזהיר עוד אנשים ואז צלצלתי לזוגתי ולמשטרה. זה מטורף, בן אדם עומד ומרסס אותי ממרחק של 50 מטר. הפגיעות היו מכל הצדדים, בנס גדול יצאתי מזה. הכל היה נגמר אחרת. יש תחושת חוסר ביטחון בכבישים".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיע למקום והגיב לפיגוע: "פתיחת מחסום שופה הוא הפקרות בטחונית. הפיגוע היום הסתיים בנס  - אך הוא היה עלול להגמר ב-3 הרוגים. אני דורש לסגור את המחסום ולצאת במבצע צבאי".

חאדר עדנאן
חאדר עדנאן | צילום: רויטרס

האירוע התרחש לאחר שהבוקר מת בתאו האסיר חאדר עדנאן, מבכירי הג'יהאד האסלאמי, בכלא ניצן. עדנאן, שנכלא פעמים רבות בישראל, מת לאחר ששבת רעב במשך 86 ימים. הוא היה מוכר בציבור הפלסטיני בעקבות שביתות הרעב אותן קיים בכל פעם שנכלא. טרם ברור אם יש קשר בין המקרים.

עדנאן היה עצור מנהלי, נעצר בחשד לחברות בארגון טרור, תמיכה בטרור והסתה, וזוהי הפעם העשירית בה נכלא בישראל. הוא נעצר לאחרונה בפברואר ושבת רעב מאז. הוא סירב לקבל טיפול רפואי או לעבור בדיקות. בג'יהאד האסלאמי הזהירו בעבר מספר פעמים כי ישראל "תישא באחריות" במידה ועדנאן ימות כתוצאה משביתת הרעב שלו.