קרובי הנרצחים בפיגוע מתקשים לעכל: "הבטיחו שיחזרו מהר"

שי-סיילאס ניגרגקר בן ה-60 ובנו אביעד ניר בן ה-29, תושבי אשדוד שנרצחו אתמול בפיגוע הירי בחווארה, השאירו אחריהם בני משפחה, קרובים ואהובים שמתקשים לעכל את הבשורה הקשה. "אמרתי לו שהוא צריך להיזהר מלנסוע לשם, שיחכה לפחות עד שיירגע המצב"

זמן צפייה: 14:47

בני משפחתם של של שי-סיילאס ניגרגקר בן ה-60 ובנו אביעד ניר בן ה-29, תושבי אשדוד שנרצחו אתמול בפיגוע הירי בחווארה, מתאבלים היום (ראשון) על לכתם בטרם עת. רינה סטמקר, בת זוגו של ניגרקר, סיפרה בדמעות: "הוא הלך ב8:20 בבוקר עם הבן שלו והבטיח שיחזור מהר, תוך שלוש שעות. דיברתי איתו והוא אמר שאין קליטה, ושהוא הולך להגיד שלום במספרה בחווארה. התקשרתי שוב, אבל הפעם הוא לא ענה לי".

"הגרושה התקשרה אליי ואמרה שקרה משהו לסיילאס, שהיה פיגוע, ואני לא האמנתי לה", הוסיפה רינה, "אחר כך דודה שלו התקשרה ובכתה אבל שוב לא האמנתי. הוא כל הזמן היה נוסע לחווארה, גם עם הילדים. הפעם הוא נסע למוסך חדש. כולם חברים שלו שם".

"בשבוע שעבר הוא חגג יום הולדת 60, היינו ביחד בים המלח. הוא הודה לי על המסיבה הגדולה ואמר לי שהוא אוהב אותי. הוא היה בנאדם 'עשר', אין לי משהו רע להגיד עליו. שבוע הבא יש לנו 20 שנים יחד. הוא גידל את כל הילדים שלי והיה כמו אבא שלהם. הכל הוא עשה בשביל הילדים שלי, הוא אמר 'הם כמו הילדים שלי'. הוא היה הסנדק שלהם. אני עד היום לא מאמינה, אני אומרת לאחותי 'בואי נבקר אותו בבית חולים'".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308201058' autoplay='0' credit='' desc='רינה סטמקר מספרת על בן זוגה ' poster='' kid='1_ebumgo0a' duration='360']

בנה של רינה נפרד גם הוא מניגרגקר: "כל דבר הוא עשה בשבילנו, הוא ליווה אותי לחתונה. הוא היה כמו אבא. לא ישנתי כל הלילה, לא הצלחתי להירדם. היו לו הרבה חברים בחווארה, שנים שהוא הלך לשם. אפילו אני הייתי איתו שם, גם עם אמא שלי. אמרתי לו שהוא צריך להיזהר מלנסוע לשם, שיחכה לפחות עד שיירגע המצב. זו שבת שלא תישכח לעולם".

שי-סיילאס ניגרגקר ובת זוגתו רינה

אבי אלחרר, נהג הסעות מאשדוד, פגש את השניים דקות לפני הפיגוע הרצחני. הוא שחזר: “הייתי שם איתם, דיברתי איתם. הם שאלו אם גם אני מאשדוד - והתפתחה שיחה. דיברנו קצת, ואז האבא אמר שהוא הולך למכון לשטיפת מכוניות". אז, לדבריו, נשמעו יריות: "ישר ברחנו משם. זה מפחיד. כואב לי עליהם".

כוחות צה''ל בזירת הפיגוע בחווארה
כוחות צה''ל בזירת הפיגוע בחווארה אתמול | צילום: פלאש 90

השניים נורו אתמול בשעות הצהריים במכון לשטיפת רכב בעיירה הפלסטינית שמדרום לשכם, בקרבת המקום שבו נרצחו האחים הלל ויגל יניב בחודש פברואר. המצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע נמשך, וכוחות צה"ל פעלו במספר כפרים ביהודה ושומרון במהלך הלילה. לפי דיווחי הפלסטינים חיילים הגיעו לכפר עקרבה, והחרימו מצלמות של בתי עסק.

הרמטכ"ל הרצי הלוי הגיע אמש לזירה ולאחר שקיים תחקיר ראשוני הוא אמר: "מדובר בפיגוע קשה, שנתחקר מה הביא להתממשותו. צה"ל וכוחות הביטחון פועלים כעת בשטח למרדף אחר המחבל, הגנה על הצירים ומניעת טרור".

חיילים בודקים רכב במחסום מחוץ לכפר חווארה לאחר הפיגוע
חיילים בודקים רכב במחסום מחוץ לכפר חווארה לאחר הפיגוע | צילום: נאסר אישטייה, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש בצאת השבת: "אני שולח תנחומים למשפחת שני הנרצחים, אב ובנו, שחייהם נגדעו בצורה כל כך אכזרית ונפשעת. כוחות הביטחון פועלים במשנה מרץ כדי להשיג את המרצח ולבוא איתו חשבון, בדיוק כפי שעשינו עם כל המרצחים עד כה".