לאחר 8 חודשים: נעצר מחבל שביצע פיגוע ירי בבקעה

כוחות צה"ל עצרו את מאהר סעיד, שתכנן וביצע את פיגוע הירי בספטמבר בבקעת הירדן, בו נפצעו שישה חיילים, וכן ניסה להצית את האוטובוס עם בקבוק תבערה

האוטובוס הירוי בבקעת הירדן
האוטובוס הירוי בבקעת הירדן | צילום: ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית

מאהר אסעיד, תושב ואדי בורקין שתכנן והוציא לפועל פיגוע יחד עם בנו ואחיינו - נעצר הלילה (חמישי). מאהר ביצע את פיגוע הירי וניסיון ההצתה אל עבר אוטובוס חיילים במרחב הבקעה והעמקים ב-4 בספטמבר 2022 יחד עם בנו (שנהרג) ואחיינו. בפיגוע נפצעו שישה חיילים.

מאהר נעצר הלילה בכפר אל יאמון שבצפון השומרון על ידי לוחמי ימ"מ, צה"ל ומג"ב והוא הועבר להמשך חקירת שב"כ. מכוחות הביטחון נמסר כי ימשיכו לפעול לאיתור, מעצר והבאה לדין של מי שביצעו פיגועים כנגד אזרחי ישראל וכוחות הביטחון, גם בחלוף הזמן מביצוע הפיגוע.

בפיגוע שביצע אסעיד, חייל צה"ל נפצע באורח קשה, חמישה חיילים נוספים נפצעו באורח קל ואזרח נפצע באורח קל-בינוני. האוטובוס שהסיע חיילים מחטיבת כפיר נסע בכביש 578 בין היישוב חמרה ליישוב בקעות כשהחל הירי לעברו. שני מחבלים נעצרו לאחר שרכבם עלה באש, בחשד שביצעו את הפיגוע שהחל בירי והמשיך בהשלכת בקבוקי תבערה בניסיון להעלות את האוטובוס באש.

כתמי הדם באוטובוס לאחר פיגוע הירי בבקעת הירדן
כתמי הדם באוטובוס לאחר פיגוע הירי בבקעת הירדן

טירוני חטיבת כפיר, שהיו על האוטובוס בדרכם לבא"ח כפיר בבקעות, התגייסו כשבועיים לפני הפיגוע ולא היו חמושים. מתחקיר הפיגוע עולה כי המפקדים החמושים השיבו באש לעבר המחבלים, שכנראה ירו עשרות כדורים לעבר האוטובוס, שלא היה ממוגן ירי.