גלנט בצל התקיפות בסוריה: "לא ניתן לאיראן ולחיזבאללה לפגוע בנו"

שר הביטחון ביקר בחטמ"ר עציון, שם שמע את עיקרי תחקיר פיגוע הדריסה שאירע בגזרה, וגם קיבל סקירה מבצעית על מאמצי צה"ל לקראת חגי ניסן. גלנט הזכיר גם את התקיפות המיוחסות לישראל, שם נהרגו קציני משמרות המהפכה, ואמר: "אנחנו נדחק אותם מסוריה למקום בו הם צריכים להיות, וזה באיראן"

זמן צפייה: 00:47

שר הביטחון יואב גלט ביקר היום (ראשון) בחטמ"ר עציון, שם שמע את עיקרי התחקיר הראשוני על פיגוע הדריסה שאירע אמש בגזרה וקיבל סקירה מבצעית על מאמצי צה"ל בימי הרמדאן ולקראת חגי ניסן. לאחר מכן, שר הביטחון הגיע לבסיס החטיבה וערך הרמת כוסית עם חיילי וחיילות גדוד "שקד" של חטיבת גבעתי.

"אנחנו נמצאים במתח בכל הגזרות. האיראנים שולחים את זרועותיהם ליהודה ושומרון ולעזה, ומנסים להתבסס בסוריה ובגבול הלבנון. אנחנו לא נאפשר לאיראנים ולחיזבאללה לפגוע בנו", אמר שר הביטחון. "לא אפשרנו את זה בעבר, אנחנו לא מאפשרים את זה בהווה ולא נאפשר את זה בעתיד. אנחנו נדחק אותם מסוריה למקום בו הם צריכים להיות, וזה באיראן".

גלנט הוסיף כי "לאחר תחקיר ראשוני על פיגוע הדריסה שארע אמש, אני מבין שהפעולות שנקטו הלוחמים לפני הפיגוע מנעו פגיעה קשה יותר בחייהם. אני מקווה שהם יחלימו במהרה ויחזרו לאיתנם".

שר הביטחון גלנט וחיילי גדוד ''שקד''
שר הביטחון גלנט וחיילי גדוד ''שקד'' | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון גלנט וחיילי גדוד ''שקד''
שר הביטחון גלנט וחיילי גדוד ''שקד'' | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

הבוקר כלי תקשורת המזוהים עם משמרות המהפכה האיראניות דיווחו כי בכיר נוסף, גם הוא יועץ צבאי, במשמרות המהפכה - מקדאד מהקאני - נהרג לאחר שנפצע בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק בלילה שבין חמישי לשישי, אז נהרג הקצין האיראני מילאד חיידרי, שהיה קשור בין היתר גם ליחידת הסייבר של משמרות המהפכה.

כמו כן, סוריה מאשימה כי ישראל תקפה גם במהלך הלילה יעדים של חיזבאללה ואיראן באזור חומס: הצבא הסורי הודיע לפנות בוקר כי ישראל תקפה באזור העיר שבמערב המדינה, בפעם השלישית תוך ארבעה ימים. "סמוך ל-00:35 ביצע האויב הישראלי מתקפה אווירית מכיוון צפון-מזרח ביירות ופגע במספר מטרות בעיר חומס", נמסר. מערכות ההגנה האוויריות בלמו את הטילים שנורו במהלך התוקפנות והפילו את חלקם. תוקפנות זו הביאה לפציעתם של חמישה אנשי צבא ולנזקים לרכוש".