סמ"ר שילה אמיר נהרג מירי המחבל: "בלם בגופו ושילם בחייו"

הלווייתו של לוחם סיירת גבעתי שנפל בפיגוע ליד קדומים תיערך הבוקר ב-10:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. כוחות צה"ל מיפו את ביתו של המחבל בכפר קיביא לקראת הריסה - ובמערכת הביטחון יש עשרות התרעות לפיגועי ירי נוספים בשומרון

זמן צפייה: 04:00

סמל-ראשון שילה יוסף אמיר, לוחם צה"ל בן 22 מסיירת גבעתי שנהרג אתמול בפיגוע סמוך להתנחלות קדומים שבשומרון, יובא היום (שישי) למנוחות בשעה 10:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל שבירושלים. אמיר, תושב הקיבוץ הדתי מירב שבגלבוע, נפצע אנושות מירי המחבל, ומותו נקבע בשטח כעבור זמן קצר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב הלילה בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתו של לוחם צה״ל, סמל-ראשון שילה יוסף אמיר ז"ל, בן 22 מהיישוב מירב, לוחם בסיירת גבעתי, שנרצח היום בפיגוע במהלך פעילות מבצעית סמוך לקדומים. אני מצדיע לחבריו לצוות שניטרלו את המחבל זמן קצר לאחר מכן. יהי זכרו ברוך".

נשיא המדינה יצחק הרצוג כתב: "משתתף באבל הכבד על נפילתו של לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר שילה יוסף אמיר ז"ל בהיתקלות עם מחבל בפיגוע היום אחר הצהריים בקדומים. מחזק את חבריו ולוחמים רבים הנמצאים כל העת על המשמר במשימות קשות ומורכבות. תנחומיי למשפחתו, חבריו ואוהביו. יהי זכרו ברוך".

פיגוע סמוך לקדומים
זירת הפיגוע ליד קדומים | צילום: הלל מאיר, פלאש 90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד כתב: "הלב כואב את מותו של סמל-ראשון שילה יוסף אמיר ז״ל, לוחם גבעתי, שנרצח בפיגוע סמוך לקדומים היום. בשעה זו אני מבקש לשלוח ניחומים מעומק הלב להוריו, אחיי ואחיותיו, למשפחתו ולחברים ליחידה בשעתם הקשה ביותר, שלא תדעו עוד צער. תהיו חזקים. יהי זכרו ברוך".

שר הכלכלה ניר ברקת כתב: "בלם בגופו שילם בחייו - היום בקדומים, קיבלנו שוב את המשמעות הכואבת של הדברים. לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר שילה יוסף אמיר הי"ד, נפל בפיגוע הירי בקדומים. ליבנו עם משפחתו ועם חבריו ליחידה".

הרמטכ''ל הרצי הלוי בהערכת מצב בקדומים אחרי הפיגוע
הרמטכ''ל הרצי הלוי בהערכת מצב בקדומים אחרי הפיגוע | צילום: דובר צה''ל

הרמטכ"ל הרצי הלוי הגיע אמש לקדומים וקיים שם הערכת מצב ותחקיר ראשוני בעקבות הפיגוע, ובצה"ל ימשיכו היום התחקירים אודות הפיגוע. הלילה מיפו כוחות צה"ל את ביתו של המחבל בכפר קיביא שבאפרים, לקראת הריסת ביתו.

מהתחקיר הראשוני של האירוע עולה כי המחבל הגיע ברכב לאזור קדומים, זיהה את הלוחם ואדם נוסף ופתח לעברם באש. המחבל הצליח לירות ראשון למרות שהתצפיתנית בחמ"ל ראתה והחשידה את רכב המחבל. חבריו לצוות של הלוחם שנהרג הגיעו למקום זמן קצר מאוחר יותר וניטרלו את המחבל.

אמיר שילה, זירת הפיגוע ליד קדומים
זירת הפיגוע ליד קדומים | צילום: הלל מאיר, פלאש 90

בצה"ל ובמערכת הביטחון יש הבוקר עשרות התרעות לפיגועים, בדגש על פיגועי ירי של חוליות מחבלים בצפון השומרון כפי שראינו אתמול, וההערכה היא כי מבצע "בית וגן" בג'נין העיר את השטח, וגרם לפלסטינים רבים למוטיבציה לצאת לפיגועים.

Screenshot 2023 07 06 190057
המחבל, הרכב שלו והאקדח שנמצא בזירה

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אלקסאם, פרסמה הודעה בה לקח הארגון אחריות על הפיגוע. בהודעה צוין כי המחבל שביצע את הפיגוע הוא אחמד יאסין הלאל ע'יזאן, בן 19 מהכפר קביא ליד רמאללה - ובן דודו של המחבל שביצע את הפיגוע ברחוב דיזנגוף לפני כמה חודשים, בו נרצח אור אשכר.

עוד נמסר בהודעת חמאס כי הפיגוע הוא תגובה על פעילות ישראל במחנה הפליטים ג'נין ועל "טינוף המקומות הקדושים וקריעת הקוראן בעיירה עוריף". עוד הוסיפו בארגון הודעה אישית לשר האוצר בצלאל סמוטריץ', שהם "כמעט הגיעו לפתח ביתו". מדובר בעליית מדרגה ביחס לפעולת הטרור בשטחים. קבלת אחריות רשמית של חמאס מסמלת מגמת הסלמה בהפעלת תאי טרור בשטחים לפיגועים.