סגירת חשבון: "הבכיר שחוסל - מעורב בפיגוע שבו נהרג אלירז פרץ"

בתדרוך לכתבים הצבאיים סיפר דובר צה"ל רן כוכב כי חאלד מנסור, ראש החטיבה הדרומית שנהרג ברפיח, היה מעורב בתכנון פיגוע הנ"ט האחרון וגם בפיגוע שבו נהרג רס"ן אלירז פרץ ז"ל לפני 12 שנה. על האירוע בג'בליה: "נפרסם תיעוד, גם הפלסטינים יודעים שהם הרגו אותם"

זמן צפייה: 03:26

ראש החטיבה הדרומית של הג'יהאד האיסלאמי חאלד מנסור, שחוסל הלילה (ראשון) בתקיפת צה"ל ברפיח, היה מעורב בתכנון פיגוע הנ"ט האחרון וגם בפיגוע מלפני 12 שנה ברצועת עזה שבו נהרגו רס"ן אלירז פרץ וסמל ראשון אילן סביאטקובסקי ז"ל. כך אמר הבוקר דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב.

לפי כוכב, יחד עם מנסור נהרגו מפקד חטיבת רפיח וסגנו. במקביל, צה"ל ממשיך בפעילות המעצרים ביהודה ושומרון ולפי דובר צה"ל, אחד מהעצורים הלילה הוא איש דת בכיר שנעצר בתוך מחנה הפליטים ג'נין.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2208070730' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד הפצצת המנהרה של הג′יהאד האיסלאמי' poster='' kid='1_9i2qjx09' duration='']

חאלד מנסור (מימין) לצד תייסיר ג'עברי שחוסל גם הוא
חאלד מנסור (מימין) לצד תייסיר ג'עברי שחוסל גם הוא

סרן אלירז פרץ ז''ל
סרן אלירז פרץ ז''ל | צילום: חדשות 13

על האירוע בג'בליה אמר כוכב: "אנחנו נפרסם תיעוד של הירי הכושל. גם הפלסטינים כבר לא מאשימים אותנו. הם יודעים שהם הרגו אותם". לפי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, בעזה ישנם 25 הרוגים, בהם חמישה אזרחים.

במהלך הלילה הותקפה מנהרת טרור של הג'יהאד האיסלאמי ונעצרו כ-19 פעילים של הארגון ברחבי יהודה ושומרון. לפי נתוני צה"ל, כ-140 מטרות ג'יהאד איסלאמי הכוללות עמדות צבאיות, 10 בורות שיגור של רקטות ומחסני אמל"ח הותקפו מאז תחילת המבצע. אתמול שוגרו כ-580 רקטות, מתוכן כ-480 חצו לישראל. כיפת ברזל יירטה יותר מ-95 אחוזים מהרקטות. יותר מ-100 רקטות נפלו בשטח הרצועה.

יירוט של כיפת ברזל
יירוט של כיפת ברזל | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך, ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הניה, קיים שיחות עם גורמים ממצרים, מקטאר ומהאו"ם והדגיש בפניהם את "התנגדותו לתוכניות של ישראל לפשיטה על מסגד אל-אקצא", כלשונו – "על מנת שהמצב לא יביא לתוצאות שאף אחד לא יוכל לשלוט עליהם, במיוחד בצל המשך התוקפנות של ישראל בעזה".