זעם הטייסים על תרגיל ההונאה של נתניהו: "ככה פורמים אמון"

בטייסת 124 של חיל האוויר זועמים על כך שמפקד הטייסת לא היה שותף סוד לתרגיל ההסחה שהביא את רה"מ נתניהו לנתב"ג במהלך "יום השיבוש", ואומרים כי הדבר יכול להשליך גם על מחאת טייסי המילואים. "שבר גדול"

זמן צפייה: 02:02

הטייסים בטייסת 124 של חיל האוויר זועמים היום (שני) על "תרגיל ההונאה" שעשו בעל כורחם כדי להטיס את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנתב"ג בדרכו לביקור המדיני ברומא במהלך "יום השיבוש" ביום חמישי שעבר.

בשל המחאות ברחבי הארץ, היה צורך להטיס את רה"מ נתניהו מירושלים לנתב"ג, ומפקד טייסת 124 הטיס את מסוק הבלאק-הוק יחד עם טייס שהגיע במיוחד ליום מילואים למנחת בית החולים הדסה עין כרם. על פי תחקיר חיל האוויר, המפקד והטייס היו שם על הקרקע עם מנוע מונע כמעט שעתיים, בעלות של כ-6 אלף דולר לשעה - בלי לדעת שהם חלק מתרגיל הסחה.

אחד הטייסים בטייסת אמר היום לחדשות 13: "הדבר החמור הוא שמפקד הטייסת לא היה שותף סוד לתרגיל ההונאה, מה זה אומר על האמון שרוחשים לטייסים ועל המשימה הבאה? שבר גדול". עוד אמרו בחיל האוויר כי "ככה פורמים אמון" וכי הדבר יכול להשליך גם על מחאת טייסי המילואים, וידרבן טייסים נוספים לאי-התייצבות לשירות מילואים. מצה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל מציית להוראות הדרג המדיני".

בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "תרגילי הסחה לצורך ביטחון ראשי ממשלה הם דבר שבשגרה במשך עשרות שנים. אוי לנו שהפוליטיזציה של מתנגדי הרפורמה הגיעה עד לביטחון ראש הממשלה. אין פה שום דבר יוצא דופן ואין שום מקום ל'שבר' מדומה".