מפקד חיל האוויר לטייסי המילואים: "קורא לכם להמשיך ולהתייצב"

האלוף תומר בר נפגש עם טייסי מילואים אשר מודאגים מהמצב במדינה ובפרט מהמהפכה המשפטית והפציר בהם: "להמשיך ולהתייצב לשירות המילואים, כפי שעשיתם עד כה". עוד הוסיף בר כי "לא אתן יד לציור דמותכם באופן לא הוגן"

זמן צפייה: 02:50

מפקד חיל האוויר תומר בר פרסם היום (שישי) מכתב למשרתי המילואים בחיל האוויר, בעקבות שיחה שערך עם כ-50 מטייסי הקרב במילואים הבוקר. במכתב מתייחס בר לקריאות בשבועות האחרונים לסרב שרת במילואים כמחאה על המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. בר כתב כי הוא "קורא להמשיך ולהתייצב לשירות המילואים כפי שעשיתם עד כה".

"השבועות האחרונים מטלטלים את החברה הישראלית", פתח מפקד החיל את מכתבו. "בה בעת - המציאות הביטחונית האזורית דינמית ואינה מפסיקה לאתגר ולו לרגע אחד". בר הבהיר כי למרות חילוקי הדעות הפוליטיים המצב הביטחוני עדיין מחייב "אחריות משותפת לשמור על יכולתו של חיל האוויר לעמוד במשימותיו. הציפייה שלי כמפקד החיל היא שתמשיכו להגיע לטייסות וליחידות".

מחאת הטייסים מול תחנת המשטרה בראול ולנברג
מחאת הטייסים מול תחנת המשטרה בראול ולנברג

הבוקר נפגש האלוף עם כ-50 טייסי קרב במילואים, מכל הטייסות והמערכים. הטייסים אמרו כי הם רוצים להמשיך לטוס אולם אם המהפכה המשפטית תעבור לא יבואו לטוס במילואים. בכך הם מצטרפים למאות לוחמים וקצינים שבימים האחרונים איימו כי יפסיקו לשרת במילואים.

עוד התייחס בר לקריאות נגד הטייסים המשתתפים בהפגנות או מאיימים בסרבנות, ביניהם טייס שנעצר בהפגנה ביום רביעי האחרון. בר כתב כי "בימים האחרונים נשמעים קולות כלפי אנשי המילואים שלנו, אומר בפה מלא - אתם מגיני הארץ, אנשים יקרים, ערכיים, אחראיים, הקרבתם ומקריבים מזמנכם, ממשפחתכם, עד כדי חייכם. לא אתן יד לציור דמותכם באופן לא הוגן".

פעילות מבצעית בחיל האוויר | צילום: דובר צה''ל

בסיום המכתב קרא: "אני מחוייב לכם, אני מחוייב לכשירותו של חיל האוויר, אני נחוש לשמור על כך עימכם מכל משמר. אני קורא לכם להמשיך ולהתייצב לשירות המילואים, כפי שעשיתם עד כה. זוהי האחריות שלי, של כולנו".

אחד הטייסים שהשתתף במפגש עם בר כתה לחבריו לאחר מכן כי "היה שיח פתוח ונוקב, בקולות רועדים ולעתים אף בדמעות". הוא אמר כי המסרים שהעבירו אנשי המילואים היו שהמלחמה על "הבית" חשובה מהאינטרס של חיל האוויר. הוא ביקש שלא להיות שיפוטיים ולנסות להבין מאיפה מגיעה הקריאה שלא לשרת.

פעילות מבצעית בחיל האוויר | צילום: דובר צה''ל

טייסי המילואים ביקשו במפגש בבוקר ממפקד חיל האוויר לתת גיבוי לטייסים מול קריאות כמו "אנרכיסטים, בוגדים" - וניכר כי במכתבו בר שם על כך דגש. דבר נוסף שציינו הטייסים הוא הדאגה לגבי הגנה משפטית, שכן ישנן אזהרות שבעקבות המהפכה המשפטית יוכלו להיפתח חקירת בהאג נגד גורמי צבא ישראלים.

הטייס כתב כי בר בעצמו הקשיב והיה פתוח לשמוע את הטייסים. בר אמר לטייסים שהם יהיו מוגנים משפטית וכי זה נושא שיש התעסקות בו. כמו כן, בחיל האוויר מודאגים מלכידות החיל ומכשירותו בימים אלה.