באופן חריג: הרמטכ"ל אישר שישראל תקפה בגבול סוריה-עיראק

רא"ל אביב כוכבי התייחס לפעילות צה"ל בזירה הצפונית ואישר כי ישראל תקפה את שיירת הנשק לפני כחודש: "החזון האיראני למאות טילי קרקע-אוויר וקרקע-קרקע בסוריה ובלבנון שובש באופן ניכר. רמת ההרתעה מול האיראנים גברה משמעותית". על יו"ש: "מנענו יותר מ-400 פיגועים ודאיים"

זמן צפייה: 02:20

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי התייחס הבוקר (רביעי) בכנס באוניברסיטת רייכמן לפעילות צה"ל בזירה הצפונית: "כתוצאה מפעילות של שנים רבות מאוד, החזון האיראני - שאמור היה לכלול בעת הזו מאות טילי קרקע-קרקע וקרקע-אוויר במרחב הסורי והלבנוני - שובש לחלוטין. הוא אמור היה לכלול עשרות אלפי אנשי מיליציה - שבשיא שלהם אכן היו עשרות אלפים - וארגון חיזבאללה חדש בדרום רמת הגולן. שלושת הדברים הללו שובשו באופן ניכר. זו אסטרטגיה שעוצבה על-ידי כוח צבאי. רמת ההרתעה מול האיראנים גברה באופן משמעותי".

באופן חריג, כוכבי נטל אחריות על תקיפת חיל האוויר נגד שיירת נשק איראנית בגבול סוריה-עיראק: "יכולנו לא לדעת על השיירה הסורית שעוברת מעיראק - שמתוך 25 משאיות, משאית מספר 8 היא המשאית עם אמצעי הלחימה ולשם צריך לשלוח את הטייסים לתקוף, לפגוע ולחזור".

Vtecrk
הרמטכ''ל אביב כוכבי

התקיפה המדוברת בגבול סוריה-עיראק התרחשה ב-9 בנובמבר. תחילה, המיליציות הפרו-איראניות, שמטרותיהן היו שהותקפו על ידי המטוסים - האשימו את האמריקנים, שהכחישו כל קשר לתקיפה. לאחר מכן נשמעו קולות בסוריה ובלבנון, לרבות בערוצים המזוהים עם חיזבאללה, כמו זה בדיווח בערוץ "אל-מיאדין", שהפנו אצבע מאשימה כלפי ישראל. במהלך התקיפה, כך לפי דיווחים מקומיים, נהרגו לפחות 10 בני אדם.

הוא התייחס גם לפעילות צה"ל ביהודה ושומרון: "לצערי, אנחנו לא מצליחים למנוע את כלל הפיגועים. ברמה האישית הוא כאב גדול, ברמה המקצועית – כישלון".

עם זאת, כוכבי הוסיף: "במהלך השנה האחרונה מנענו למעלה מ-400 פיגועים ודאיים יחד עם שב"כ ומג"ב כתוצאה מהפעלת כוח - מה שמאפשר לאזרחי המדינה בסך הכול לחיות בשקט ולהיתקע בפקקים. זה סימן לחברה בריאה. זה לא מובן מאליו".