סינוואר, נסראללה, הנייה ודף: רשימת החיסול קרובה להשלמה

כשנה מפרוץ המלחמה ומתקפת 7 באוקטובר הרצחנית ששינתה את פניה של ישראל לעד, מפת החיסולים של ישראל הושלמה כמעט במלואה - מאל-עארורי, עיסא, דף והנייה - ועד נסראללה וסינוואר. אלה הבכירים שעדיין על הכוונת

זמן צפייה: 03:30

כשנה מפרוץ המלחמה ומתקפת 7 באוקטובר הרצחנית ששינתה את פניה של ישראל לעד, אחרי שורת חיסולים דרמטיים בחמאס ובחיזבאללה: צה"ל ושב"כ אישרו הערב (חמישי) כי חוסל מנהיג חמאס הארכי-טרוריסט יחיא סינוואר, "הקצב מח'אן יונס" וממתכנני טבח השבת השחורה, על-ידי כוחות צה"ל בשכונת תל-סולטאן ברפיח שבדרום רצועת עזה.

מהכלא הישראלי לטבח 7.10: סופו של "הקצב מח'אן יונס"

יחיא סינוואר. חוסל
צילום: רויטרס

צה"ל ושב"כ החלו בסיכולים ממוקדים עם תחילת המלחמה באוקטובר אשתקד, ואחרי כמה וכמה חיסולים של בכירים בדרג הצבאי של חמאס, החיסול המשמעותי הראשון הגיע ב-2 בינואר, כאשר בתקיפה אווירית בביירות חוסל סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס. ב-11 במרץ חוסל מרואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס ובכיר בלשכה המדינית, בתקיפה אווירית במחנה נוסייראת שבמרכז הרצועה.

סלאח אל-עארורי, מוחמד דף ואסמעאיל הנייה
סלאח אל-עארורי, מוחמד דף ואסמעאיל הנייה. חוסלו | צילום: דובר צה"ל, רויטרס

עד חיסולם של נסראללה וסינוואר, החיסולים המשמעותיים ביותר במלחמה בוצעו בחודש יולי. ב-13 בחודש חוסל מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס, בתקיפה אווירית בח'אן יונס, וב-31 ביולי חוסל אסמאעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של הארגון, בדירה של משמרות המהפכה בטהרן. היה זה החיסול היחיד עליו ישראל לא קיבלה אחריות. באותו לילה, בביירות, חוסל פואד שוכר, רמטכ"ל חיזבאללה.

חסן נסראללה. חוסל
חסן נסראללה. חוסל | צילום: רויטרס

לפני כשלושה שבועות חוסל מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בתקיפה מהאוויר של מפקדת ארגון הטרור בדאחייה בביירות. יחד איתו חוסל עלי כרכי, מפקד חזית הדרום בחיזבאללה, ומפקדים נוספים בחיזבאללה. המסר של מערכת הביטחון הישראלית מאוד ברור - נשק החיסולים יופעל נגד כל מי שפועל נגד מדינת ישראל. כעת, שנה ועשרה ימים אחרי טבח 7 באוקטובר, בישראל סגרו סוף סוף את החשבון מול היעד מספר 1 - יחיא סינוואר חוסל.