שב"כ חושף: גורם לבנוני ניסה לגייס פעילים באיו"ש לביצוע פיגועים

שירות הביטחון הכללי התיר לפרסום כי נחשפו ניסיונות של גורם לבנוני לגייס פעילים באיו"ש ובמזרח ירושלים באמצעות הטיק-טוק, לטובת תכנון וביצוע פיגועים בישראל. שני תושבי מזרח ירושלים בעלי תעודת זהות כחולה שהיו עמו בקשר נעצרו

הפרופילים באמצעותם פעל אבו ע'סאן
הפרופילים באמצעותם פעל אבו ע'סאן | צילום: תקשורת שב"כ

שירות הביטחון הכללי התיר היום (חמישי) לפרסום כי נחשפו ניסיונות של גורם לבנוני לגייס פעילים באיו"ש ובמזרח ירושלים באמצעות הטיק-טוק, לטובת תכנון וביצוע פיגועים בישראל. שני תושבי מזרח ירושלים בעלי תעודת זהות כחולה שהיו עמו בקשר נעצרו.

את הניסיונות הוביל צלאח סווטי, המכונה "אבו ע'סאן", המתגורר בלבנון ובעברו פעיל חיזבאללה, בעל קשרים באיו"ש וברצועת עזה. השניים שנעצרו ביצעו בהנחייתו משימות איסוף מודיעין וצילמו מקומות בשטחי ישראל, בדגש על ירושלים, לטובת קידום פיגועים. מחקירת שב"כ עלה כי "אבו ע'סאן" מאתר את המופעלים הפוטנציאלים מאיו"ש וממזרח ירושלים באמצעות הרשתות החברתיות, בדגש על אפליקציית טיק-טוק.

בתחילת הקשר הוא מתרכז בפן האישי ובשיח כללי, כדוגמת המצב בירושלים ועימותים בין יהודים לערבים. בהמשך, וכחלק מתהליך הגיוס המאפיין את חיזבאללה, הוא עובר לנהל את השיח בטלגרם, שם הוא מעביר בקשות תמימות לכאורה לביצוע משימות, כדוגמת צילום תמונות וסרטונים בישראל כיעד אופציונאלי לפיגוע. עם הזמן וחיזוק הקשר בין הצדדים מתדרך "אבו ע'סאן" את מופעליו להניע פיגועי טרור כנגד אזרחים ישראלים, תוך שהוא מתעלם מהנזק שיגרם למופעלים ולבני משפחותיהם.