צה"ל על הפיצוץ בלבנון שפצע עובדי יוניפי"ל: "מטען של חיזבאללה"

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, הכחיש את טענות לבנון כי הפיצוץ שפצע את ארבעת עובדי כוח האו"ם הזמני בדרום המדינה אירע בעקבות תקיפה של כטב"ם ישראלי - והפנה את האשמה לחיזבאללה. "הפיצוץ נבע ממטען חבלה שהוטמן ע"י ארגון הטרור - שהכוחות הבינלאומיים עלו עליו בזמן סיור", נכתב

רכב של כוח יוניפי"ל בלבנון סמוך לגבול עם ישראל
רכב של כוח יוניפי"ל בלבנון סמוך לגבול עם ישראל | צילום: רויטרס

דובר צה"ל בערבית סגן-אלוף אביחי אדרעי הכחיש היום (רביעי) את הטענות הלבנוניות כי ישראל מעורבת בפיצוץ שגרם לפציעתם של ארבעה עובדי יוניפי"ל, כוח האו"ם הזמני בלבנון. סא"ל אדרעי הפנה אצבע מאשימה לעבר חיזבאללה, וטען: "מדובר במטען של ארגון הטרור".

בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, דובר צה"ל בערבית טען כי על-פי המידע המצוי בידי צה"ל, הפיצוץ שאירע ביום שבת האחרון בסמוך לכפר רמיש שבדרום לבנון נגרם לאחר שהכוחות הבינלאומיים שסיירו במקום עלו על מטען חבלה - שהוטמן בעבר על-ידי ארגון הטרור חיזבאללה.

חרבות ברזל כוחות יוניפי"ל באל-ח'יאם, דרום לבנון
כוחות יוניפי"ל באל-ח'יאם, דרום לבנון | צילום: רויטרס

דיווחים בלבנון טענו כי הרכב של יוניפי"ל ובו ארבעה אנשי צוות נפגע מתקיפה של כטב"ם ישראלי בדרום המדינה. לאחר מכן, סוכנות הידיעות הרשמית של לבנון ציטטה את הודעתו של דובר כוחות יוניפי"ל, אנדריאה טננטי, שהתייחס לתקיפה של רכב הארגון בדרום לבנון וטען כי האירוע מתוחקר.

בהודעתו נטען כי שלושה פקחים צבאיים מטעם האו"ם, אשר מסייעים לכוחות יוניפי"ל בעבודתם, ועוד מתרגם לבנוני - נפצעו כאשר אירע פיצוץ בסמוך למקום בו סיירו רגלית. עוד צויין כי הפצועים הועברו לקבלת טיפול רפואי והודגש כי כוחות יוניפי"ל חוקרים את מקור הירי. כמו כן, כוחות יוניפי"ל קראו ל"הפסקת האלימות מצד שני הצדדים לפני שאנשים נוספים ייפגעו ללא סיבה".