בצל המתיחות הביטחונית: אלפים בברכת הכהנים בכותל המערבי

בעוד שהמצוד אחר אחר המחבלים שרצחו את סמל נועה לזר וסמ"ר עידו ברוך נמשך - כוחות הביטחון הגבירו כוננות בירושלים והסביבה לקראת הגעת מתפללים ועולי רגל לרחבת הכותל ולמתחם הר הבית. בנוסף, קיים חשש כבד מפיגועים נוספים נגד אזרחים וחיילים

זמן צפייה: 01:54

כוננות שיא הבוקר (רביעי) בירושלים והסביבה לקראת הגעת רבבות מתפללים ועולי רגל לרחבת הכותל ולמתחם הר הבית. כמו כן, קיים חשש כבד מפיגועים נגד אזרחים וחיילים לאחר רצף פיגועי הירי הקטלניים בימים האחרונים. מתפללים רבים ועולים לרגל צפויים להגיע הבוקר לרחבת הכותל ולמתחם הר הבית במסגרת מצוות החג. בהשתתפות אלפי מתפללים - החלה הבוקר ברכת הכהנים. בהמשך היום יתקיים גם מעמד הקהל החגיגי שנערך פעם בשבע שנים לאחר שנת שמיטה.

בתוך כך, משרד התחבורה הודיע כי בעקבות המצב הביטחוני באזור, צפויים היום שיבושים בשירות התחבורה הציבורית בירושלים ובסביבה, עקב אילוצים תפעוליים שנוצרו בגלל המצב.

הכוננות מגיעה, בין היתר, על רקע פיגוע הירי שבו נהרג אתמול סמל ראשון עידו ברוך, לוחם סיירת גבעתי, סמוך לשבי שומרון. הוא יובא למנוחות היום בשעה 14:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בגדרה. שגית קישון, חברת המשפחה, סיפרה לחדשות 13: "עידו היה נסיך מחייך, הנסיך העוזר, היה פעיל בצופים, מדריך ורשג"ד, הכשיר מדריכים לעתיד, תמיד היה שם בכל רגע נתון כשמישהו היה צריך עזרה".

ברוך נורה מרכב חולף בצומת גנות ופונה לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. לחדשות 13 נודע כי הקליע שנורה לעבר הלוחם ניקב את ידו והגיע ללבו, באופן שסיבך את מצבו הרפואי.

סמ''ר עידו ברוך שנהרג בפיגוע הירי סמוך לשבי שומרון
סמ''ר עידו ברוך שנהרג בפיגוע הירי סמוך לשבי שומרון | צילום: דובר צה''ל

לפי שעה, כוחות צה"ל עדיין מנהלים מרדף אחר החשוד בירי ואחר רכבו, והוא טרם נתפס. מי שלקחה אחריות על הפיגוע היא קבוצת הטרור "גוב האריות" שמקורה בעיר שכם, והיא אינה מזוהה פוליטית עם ארגון פוליטי פלסטיני כזה או אחר. יצוין כי אמש הקבוצה הודיעה על סדרת "ימי זעם למען ירושלים והגנה על מסגד אל אקצא".

ראש הממשלה יאיר לפיד מסר: "יום חג שהפך ליום עצוב וכואב. בצער וכאב קיבלתי את ההודעה על מותו של לוחם סיירת גבעתי, סמ"ר עידו ברוך שנפל בעת מילוי תפקידו, בפיגוע ירי שבוצע בידי מחבל נתעב. בשמי ובשם ממשלת ישראל אני שולח ניחומים חמים למשפחתו וחבריו לחטיבה. המילים אינן יכולות להביע את הצער והכאב הגדול. לא נעצור עד שנשים את ידינו על הרוצחים. יהי זכרו ברוך".

בנוסף, ביום שבת נהרגה סמל נועה לזר, בת 18 מבת חפר, לאחר שנורתה למוות בפיגוע סמוך למחסום במחנה הפליטים שועפאט בירושלים. לזר שירתה כלוחמת מעברים בגדוד ארז של המשטרה הצבאית. החיילת פונתה לבית החולים הדסה עין כרם בבירה במצב אנוש, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.

סמל נועה לזר
סמל נועה לזר

המצוד אחר המחבל עודאי תמימי נמשך, כשבמערכת הביטחון סבורים שהוא ברח לשטחים. לפי הערכות, תמידי ניצל את העובדה שהיו חילופי משמרות במחסום, ואף לא מן הנמנע שהוא תיצפת על הלוחמים במשך ימים לפני הפיגוע, כדי לראות מתי מתבצעת החלפת המשמרות. זאת כיוון שמדובר בנקודת תורפה, בעוד שנוצר מעין כאוס במהלך החלפת המשמרות. בנוסף, הוחלט לשנות את הנהלים במחסום, על מנת למנוע אירועים כאלה בעתיד.