כ-2,000 שוטרים ואלפי משתתפים: כוננות שיא לקראת מצעד הדגלים

במערכת הביטחון מתכוננים לאירוע הרגיש שמתקיים מדי שנה ביום ירושלים, ולמרות איום מצד החמאס - ההערכה היא כי גם שם וגם בג'יהאד האיסלאמי לא מעוניינים בסבב נוסף. לאור המלצת ראשי זרועות הביטחון - המצעד צפוי לעבור דרך שער שכם והרובע המוסלמי

זמן צפייה: 01:21

ביום חמישי יתקיים מצעד הדגלים המסורתי לכבוד יום ירושלים, ובבירה ההיערכות היום (שלישי) בשיאה, כשאלפי שוטרים מתוכננים לאבטח את האירוע הרגיש, את אלפי המשתתפים ואת השרים וחברי הכנסת שהודיעו שיגיעו.

בצה"ל נערכים לאפשרות לפיה החמאס והג'יהאד האיסלאמי ישגרו רקטות אל עבר ישראל בזמן המצעד, ולוקחים לתשומת לבם את דבריו של בכיר חמאס בלבנון אוסאמה חמדאן שהצהיר כי אם הישראלים יעברו "קווים אדומים", תהיה תגובה מצד הארגון. חיל האוויר ומערכת כיפת ברזל מוכנים לכל תרחיש, אך במערכת הביטחון מעריכים כי לאחר סיומו של מבצע "מגן וחץ" בשבוע שעבר, ברצועת עזה לא מעוניינים להתחיל סבב חדש.

מצעד הדגלים בשער שכם
מצעד הדגלים בשער שכם | צילום: רויטרס

כל ראשי זרועות הביטחון, צה"ל, שב"כ והמשטרה, ממליצים לדרג המדיני לקיים את המצעד בתוואי רגיל, לפיו יעבור בשער שכם וברובע המוסלמי, ויסתיים בעיר העתיקה ובכותל המערבי. אלפי אנשים כאמור צפויים להשתתף, וכ-2000 שוטרים ומעלה ייאבטחו את האזור. השרים איתמר בן גביר, בצלאל סמוטריץ', יצחק וסרלאוף ומירי רגב הודיעו כי ייקחו חלק במצעד.