שריפות פרצו במועצה האזורית אשכול: "11 מוקדי הצתה מכוונת"

חוקר שריפות שהגיע לזירת הדליקה בעוטף עזה שלל כי יש קשר לבלוני תבערה - אך קבע כי התרחשה הצתה מכוונת. שריפה נוספת פרצה ליד בית שמש

זמן צפייה: 00:33

שריפות פרצו היום (שבת) במועצה האזורית אשכול שבדרום. חוקר שריפות שהגיע למקום קבע שלא מדובר בדליקות כתוצאה מבלוני תבערה, אך אמר כי מדובר ב-11 מוקדים של הצתה מכוונת. למרות זאת, בצד הפלסטיני טענו כי חזרו להפריח בלוני תבערה לעבר יישובי הדרום, לאחר תקופה של רגיעה במהלך משבר הקורונה.

בתוך כך, צוותי כיבוי והצלה פועלים בשעות האחרונות, בסיוע שמונה מטוסים, לכיבוי שריפה שפרצה ביער סמוך למושב תרום, צפונית לבית שמש. הצוותים פועלים בשתי גזרות עיקריות במאמץ למגר את האש ולבלום את התקדמות הלהבות לעבר היישוב. בשלב זה לא נשקפת סכנה לתושבים ואין צורך בפינויים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נמשכת המחאה ביפו: בקבוק תבערה הושלך על מבנה של העירייה

לבנון בוערת: אלפים ברחובות במחאה על המצב הכלכלי הקשה

לוחם גולני חילץ פלסטיני שהותקף על ידי מתנחלים • תיעוד

בלוני תבערה
בלוני תבערה | צילום: הקבינט הביטחוני

בסוף השבוע שעבר פונו מבתיהם ליישוב סמוך כ-60 תושבי היישוב אשתמוע במועצה האזורית דרום הר חברון, בעקבות שריפה שפרצה באזור. האש גרמה נזק לתשתיות ורכוש. על כן, שני מטוסי כיבוי הוזנקו כדי לכבות את הדליקה. במקביל, 17 צוותי כיבוי בסיוע שישה מטוסים ומתנדבים פעלו לכיבוי שריפת קוצים באזור מושב סלעית שבשומרון, ושני רחובות פונו. כעבור כמה שעות הושגה שליטה על האש.

נוסף על כך, פרצה שריפה נוספת סמוך לבתים וצימרים ביישוב לימן, שבצפון. כוחות הכיבוי בלמו את התפשטות האש לכיוון המושב וערכו סריקות בצימרים לשלילת לכודים. עשן רב הצליח לחדור לצימרים בעקבות השריפה.

שריפה במועצה האזורית אשכול
שריפה במועצה האזורית אשכול | צילום: חדשות 13