בוגרי 8200 מתריעים שלא יתייצבו למילואים: "לעצור את המהלכים הדיקטטוריים"

במכתב לשר הביטחון, הרמטכ"ל וראש אמ"ן, מעל ל-1,000 מבוגרי ובוגרות היחידה מזהירים כי יפסיקו להתנדב לשירות מילואים אם יאושר בקריאה ראשונה החוק לצמצום עילת הסבירות. "עומדים בגאון ומודיעים שלא ניתן את ידינו למעשי האיוולת של הממשלה המכהנת"

חייל מהיחידה המבצעית של 8200
חייל מהיחידה המבצעית של 8200 | צילום: משה שי, פלאש 90

במכתב שנשלח הבוקר (ראשון) לשר הביטחון יואב גלנט, לרמטכ"ל הרצי הלוי, לראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה ולתא"ל י', מפקד יחידת 8200, מעל ל-1,000 מבוגרי ובוגרות היחידה מתריעים כי יפסיקו להתנדב לשירות מילואים אם יאושר בקריאה ראשונה החוק לצמצום עילת הסבירות. "אנו עומדים בגאון ומודיעים שלא ניתן את ידינו למעשי האיוולת של הממשלה המכהנת", כתבו והוסיפו: "קוראים לממשלת ישראל לעצור לאלתר את המהלכים הדיקטטוריים".

"בחודשים האחרונים מקדמת ממשלת ישראל מהלכים שונים שיש בהם להפוך את ישראל מדמוקרטיה ליברלית לדיקטטורה חשוכה", כתבו בפתח מכתבם, "כבר קראנו בעבר להידברות ולהגעה להסכמות רחבות בנושאים שעל הפרק, אולם לצערנו לא רק שההידברות בבית הנשיא לא עלתה יפה, אלא שההפיכה המשטרית מתקדמת וכבר מחר  עתידה הכנסת להצביע על ביטול עילת הסבירות, מהלך שיפגע משמעותית בעצמאותה של הרשות השופטת ויאפשר לרשות המבצעת לפעול ללא מגבלה".

עוד הם כתבו: "החל מחודש ינואר אנו שבים ומתריעים על 'סימנים מעידים' לכך שישראל הופכת מדמוקרטיה לדיקטטורה, בדומה למדינות אויבינו, אותן אנו מכירים היטב. אוזננו קשובה לניתוחים ולמומחים השונים המצביעים על החרפת המגמות הקיימות בביטחון, בכלכלה, ובחברה כנגזרת מהתנהלות הממשלה - יוקר המחייה מרקיע שחקים, שוק ההייטק נפגם, יחסיה של ישראל עם ארצות הברית נמצאים על שרטון, מי שפגעו בביטחון המדינה בעבר התמנו לשרים וקוראים לריסוק עצמות ולשריפת כפרים, מכנים משרתי מילואים 'אנרכיסטים'".

Whatsapp Image 2023 07 09 At 0
המחאה נגד המהפכה המשפטית אמש מול ביתו של גלנט | צילום: שיר תורם, פלאש 90

"איננו יכולים לעמוד מהצד נוכח דברים אלו. אנו עומדים בגאון ומודיעים שלא ניתן את ידינו למעשי האיוולת של הממשלה המכהנת. מעל ל-1,100 בוגרות ובוגרי יחידה 8200 על שלל מערכיה - המודיעין, הטכנולוגיה הסייבר והמבצעים, שלהם ייצוג מלא לחברה הישראלית על שלל רבדיה לרוחבה ולאורכה של המדינה, קוראים לממשלת ישראל לעצור לאלתר את המהלכים הדיקטטוריים ולהוריד מסדר היום את ביטול עילת הסבירות. מהלכים אלו מפרים את החוזה שבין ממשלת ישראל לאזרחיה".

"לכן בכוונתנו, יחד עם מתנדבי מילואים רבים בחילות וביחידות בצה"ל אחרות, לחדול מלהתנדב לשירות מילואים עם העברת הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות בקריאה ראשונה", סיכמו, "מכובדינו, אנו קוראים לכם להשמיע את קולכם ולהבהיר את הנזק הטמון במהלכים אותם מקדמת ממשלת ישראל ליכולת של צה״ל ושאר הגופים למלא את תפקידם הקריטי בהגנה על אזרחי מדינת ישראל, כשם שעשיתם בעבר".