מאות בוגרי 8200 מזהירים: "לא נתנדב למילואים אם החקיקה תעבור"

בוגרי יחידת המודיעין מזהירים מפני "יום הכיפורים של החברה הישראלית" ומתריעים כי לא יתנדבו לשירות מילואים אם חקיקת המהפכה המשפטית תאושר במלואה בכנסת. "חשש אמיתי לשלמותה וביטחונה של מדינת ישראל"

Whatsapp Image 2023 02 28 At 1
חיילים מהיחידה המבצעית של 8200 | צילום: משה שי, פלאש 90

מאות בוגרי ובוגרות יחידת המודיעין 8200 מזהירים הבוקר (שלישי) מפני "יום הכיפורים של החברה הישראלית" ומתריעים כי לא יתנדבו לשירות מילואים אם חקיקת המהפכה המשפטית של השר יריב לוין תעבור במלואה בכנסת.

"חובתנו להרעים את הצופרים ולהתריע מפני 'יום הכיפורים של החברה הישראלית'", כתבו בוגרי היחידה במכתב לשר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש אמ"ן האלוף ארון חליוה ומפקד יחידת 8200.

הבוגרים מדגישים כי אין הכוונה לסרבנות בשעת חרום, אלא בוויתור על התנדבות לשירות מילואים, ובמידה ויהיו צווי חירום לגיוס יתייצבו למען המדינה. עוד נכתב: "כקצינות וקציני התרעה, אנו מבקשים להתריע כי אנו מזהים צבר מטריד של סימנים מעידים העולים לכדי חשש אמיתי לשלמותה וביטחונה של מדינת ישראל, כפי שהכרנוה מאז ומתמיד: התפוררות הלכידות החברתית, פגיעה בכלכלת ישראל, יציבותה ובתדמיתה בעולם כתוצאה מהביטול הצפוי של הפרדת הרשויות והפגיעה בעצמאות הרשות השופטת. חלק מהנזקים הללו עלול בקרוב מאוד להיות בלתי הפיך, בעוד אויבנו מחככים ידיהם בהנאה".

חייל מהיחידה המבצעית של 8200
חייל מהיחידה המבצעית של 8200 | צילום: משה שי, פלאש 90

כזכור, בסוף השבוע חתמו למעלה מ-100 קצינים ולוחמים של מערך המבצעים המיוחדים בצה"ל על עצומה שבה הודיעו: "אם תימשך החקיקה שמטרתה מחיקת הדמוקרטיה הישראלית אנו לא נמשיך לשרת במערך המ"מ, ולא נתייצב למילואים".

על העצומה חתומים בין היתר סא"לים, אל"מים, תא"ל ואלוף. בעצומה נכתב: "אנו, החתומים מטה, שירתנו בגאווה אדירה במשך שנים במערך המבצעים המיוחדים של צה"ל, אחד המערכים הרגישים במערכת הבטחון של מדינת ישראל".

"זהו רגע חירום", הזהירו הלוחמים במכתב. הם כתבו כי אם תימשך החקיקה "שמטרתה הפיכת מערכת המשפט לזרוע פוליטית ובלתי עצמאית, קרי מחיקת הדמוקרטיה הישראלית - ואם לא תושג הסכמה רחבה בנושא - אנו לא נמשיך לשרת במערך המ"מ, ולא נתייצב למילואים".

"שירתנו בהקרבה אין-קץ את המדינה הזו, שאנו כה אוהבים, אך לא נמשיך לשרת כשמתנוסס דגל שחור ענק מעל מעשי השלטון. חקיקה כזו תחריב את כל מה ששרתנו ולחמנו למענו. לא נתן לזה לקרות. אנו חותמים על דעת עצמנו, כל אחד ואחת מהחותמים, ואיננו מתימרים לייצג פורמלית את מערך המ"מ או כל ארגון אחר".

מערך המבצעים המיוחדים של צה"ל הוא מערך באגף המודיעין, העוסק במבצעים לאיסוף מודיעין. יש לו חשיבות רבה והאו נחשב למערך מובחר הפועל מתחת לפני השטח במבצעים סודיים וקריטיים. המכתב מצטרף לקריאות רבות לעצירת המהפכה המשפטית שנכנסה לשלב החקיקה בשבוע האחרון.