סקר חדשות 13: גנץ ממשיך להוביל - וכמה בעד בחירות באופן מיידי?

לפי סקר חדשות 13 ופרופ' קמיל פוקס, במידה הבחירות היו נערכות היום, המחנה הממלכתי של בני גנץ הייתה המפלגה הגדולה ביותר עם 37 מנדטים - בזמן שהליכוד מקבלת 18 בלבד. כמו כן, 54% מהמשיבים מאמינים כי יש לכפות גיוס על חרדים במסגרת חוק הגיוס, ו-47% חושבים כי נתניהו צריך להתפטר באופן מיידי

זמן צפייה: 03:35

במידה והבחירות היו נערכות היום, המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ הייתה המפלגה הגדולה בישראל, עם 37 מנדטים. מפלגת השלטון הנוכחית, הליכוד בראשות בנימין נתניהו, הייתה מקבלת 18 מנדטים בלבד - כך עולה מסקר של חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס ששודר הערב (ראשון) במהדורה המרכזית.

לפי הסקר, יש עתיד בראשות יאיר לפיד הייתה יורדת ביחס לסקר הקודם, ל-13 מנדטים. ישראל ביתנו הייתה מקבלת 10 מנדטים, ש"ס 9 מנדטים, עוצמה יהודית 8 מנדטים, הציונות הדתית עם 6, מרצ, רע"מ וחד"ש עם 4 מנדטים לכל אחת, והעבודה ובל"ד לא עוברות את אחוז החסימה. כמו כן, במידה ומפלגת תקווה חדשה של גדעון סער הייתה רצה בנפרד מהמחנה הממלכתי, ושאר המפלגות ללא שינוי, היא הייתה מקבלת 5 מנדטים, והמחנה הממלכתי הייתה יורדת ל-32.

לשאלה האם השר בני גנץ ומפלגתו צריכים להישאר או לפרוש מהממשלה - 44% מהמשיבים ענו כי הם צריכים להישאר בממשלה, אל מול 34% שטענו כי עליהם לפרוש. מקרב מצביעי המפלגה, כ-57% מעוניינים בהישארות.

חרבות ברזל קמיל פוקס
סקר חדשות 13: האם לדעתך גנץ והמחנה ממלכתי צריכים לפרוש? | צילום: חדשות 13

לאחר הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת מודי'ס, שאלנו מה תרם יותר להחלטה, ההתנהלות הכלכלית של נתניהו והממשלה, או המלחמה והשלכותיה. הקולות נחלקו באופן מאוזן, כש-45% מהמשיבים תמכו באפשרות כי הממשלה אשמה, ו-43% טענו כי זו המלחמה והשלכותיה.

חרבות ברזל קמיל פוקס
סקר חדשות 13: מה תרם להורדת דירוג האשראי של ישראל? | צילום: חדשות 13

לשאלה האם יש לכפות גיוס חרדים נרחב במסגרת חוק הגיוס, או שיש להותיר את הפטור הנהוג כיום, 54% מהמשיבים טענו כי יש לכפות גיוס על חרדים, ו-29% השיבו כי יש להותיר את הפטור.

חרבות ברזל קמיל פוקס
האם יש לכפות את גיוס החרדים? | צילום: חדשות 13

לשאלה האם נתניהו צריך להתפטר או להמשיך בכהונתו עד הבחירות הבאות, תשובת המשיבים הייתה חלוקה -  כש-47% טענו כי נתניהו צריך להתפטר כעת, ו-44% מהם השיבו כי הוא צריך להמשיך בתפקידו עד הבחירות.

סקרים
סקר חדשות 13: מה לדעתך צריך לעשות רה"מ נתניהו? | צילום: חדשות 13

בנוסף, 30% מהמשיבים טענו כי האפשרות המועדפת היא קיום בחירות באופן מיידי, 30% נוספים תומכים במהמשך הכהונה הנוכחית, ו-29% טענו כי יש להקים ממשלה חדשה - בכנסת הנוכחית.

הסקר נערך על-ידי פרופ' קמיל פוקס וכלל 700 נשאלים, מהם 599 מהאוכלוסייה היהודית ו-100 מהמגזר הלא-יהודי.  התשאול במגזר היהודי נערך על-ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון. התשאול במגזר הלא-יהודי נערך על ידי חברת סטט נט בראשות יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.7%.