תושבי עמונה: "זרוקים כמו כלבים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח למפוני עמונה שיוקם עבורם יישוב חדש לאחר הפינוי. חודש לאחר מכן תושבי עמונה איבדו את סבלנותם ופנו במכתב חריף לראש הממשלה

מפוני עמונה לנתניהו: "כבד המילה שלך"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח לתושבי עמונה שימצא פתרון למפונים ויקים ישוב חדש. בינתיים אין התקדמות ומפוני עמונה מאבדים את סבלנותם. "כבד את המילה שלך", נכתב במכתב שנשלח לראש הממשלה על ידי המפונים. "כבר חמישה וחצי שבועות אנחנו זרוקים כמו כלבים בחדרים".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

התושבים כתבו במכתב הפניה כי התרופה לחברה הישראלית היא הקמת יישוב חדש למפונים. "החברה הישראלית מאסה במראות של פינוי אנשים והריסת בתים וישובים", נכתב. "זו תהיה תרופה לציונות שספגה מכה בפינוי עמונה. במשך כל השנים כשנפל ישוב הקימו אחר תחתיו".

פינוי היישוב עמונה
פינוי היישוב עמונה | צילום: פלאש 90/ מרים אלסטר

"כואב מאוד שראש ממשלה ועוד ראש ממשלת ימין לא עומד בהתחייבות שלו", הכריזו התושבים. "הוא אומר שהוא מחויב אבל בסוף זה לא מספיק לומר, צריך גם להראות את זה. ביבי, אנא ממך, תעשה אל תדבר. אל תמרח אותנו ואת הציבור במילים. אנחנו מרגישים שאתה מורח אותנו".

תושבי עמונה התייחסו לחשש של ראש הממשלה מן הממשל האמריקני. "הלך אובמה, הגיע טראמפ ושוב אתה חושש מהאמריקנים", כתבו. "אתה עומד בראש עם ישראל ויש לך את הכוח של העם כולו מאחוריך. קיבלת קרדיט להנהיג - תנהיג. אל תהיה מגיב, מובל - תוביל".