זוהר: "המו"מ עם גבאי היה ספין - שנועד להוריד את ליברמן מהעץ"

הח"כ שעמד בראש הוועדה לקידום החוק לפיזור הכנסת, תקף את יו"ר ישראל ביתנו וטען כי מפלגתו בגדה בבוחרים שלה. "ליברמן חושב שהוא יביא קולות מהשמאל בגלל שהוא נאבק בחרדים"

זמן צפייה: 04:04

בחירות חוזרות: חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד), שעמד בראש הוועדה לקידום החוק לפיזור הכנסת, התייחס לפנות בוקר (חמישי) לעסקה שהציע ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר העבודה אבי גבאי, על מנת לצרף אותו לממשלה ולמנוע את פיזור הכנסת, ואמר כי "המשא ומתן עם אבי גבאי היה ספין אחד גדול שנועד לגרום לליברמן לרדת מהעץ. אם נתניהו היה רוצה את גבאי בממשלה - הוא היה בממשלה".

בנוסף, תקף זוהר את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן וטען כי "ישראל ביתנו בסופו של דבר בגדה בבוחרים שלה והביאה עלינו בחירות. מה חושב ליברמן, שהוא יביא קולות מהשמאל? בגלל מה? בגלל שהוא נאבק נגד חרדים, רחמנא ליצלן? עכשיו אני רוצה לראות מה ליברמן יאמר – אם הוא תומך בנתניהו לראשות הממשלה או לא".

לכתבות נוספות בנושא: 

סוף לכנסת ה-21: ישראל הולכת לבחירות חוזרות ב-17 בספטמבר

שימוע בעת הרכבת ממשלה? השפעת הבחירות על תיקי נתניהו • פרשנות

נתניהו: "עשיתי הכול כדי למנוע בחירות - ליברמן רצה להפיל את הממשלה"

מיקי זוהר
מיקי זוהר | צילום: החדשות 13

כמו כן, נשאל זוהר על האפשרות להעמיד ח"כ אחר מהליכוד כמועמד לראשות הממשלה כדי להימנע מבחירות והשיב כי "כל הסיעות שרצו בבחירות אמרו שהן מבקשות מהציבור להצביע בשני פתקים – פתק ביד ופתק בלב. פתק ביד לסיעה שהם שממנה הם רצו ופתק בלב - לנתניהו. כך היה אצל ש"ס, ישראל ביתנו, איחוד מפלגות הימין ויהדות התורה – רק נתניהו. העם אמר נתניהו בצורה ברורה. שני מיליון וחצי איש הצביעו בעד נתניהו ובעד הסיעות שהציגו את עצמן לבחירות - והבטיחו לציבור שלהן שימליצו על נתניהו.

על ההליכה המחודשת לקלפיות, אמר: "לא הייתה לנו שום ברירה. עשינו ניסיונות עד הסוף להרכיב ממשלת ימין שהבטחנו לציבור כל קמפיין הבחירות, אבל לצערי הרב זה לא עלה בידינו. ברגע שהבנו שהאלטרנטיבה היחידה היא הקמת ממשלת שמאל בראשות בני גנץ, החלטנו ללכת על פיזור הכנסת ולפנות מחדש לציבור".

נתניהו וליברמן
נתניהו וליברמן | צילום: רויטרס

כזכור, בתום הצבעה לילית החוק לפיזור הכנסת עבר בקריאה שנייה ושלישית. 74 חברי כנסת, שהושבעו רק לפני כחודש וחצי, הצביעו בעד סיומה של הכנסת ה-21 ותחילת מערכת הבחירות לכנסת ה-22, שייערכו ב-17 בספטמבר. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של המדינה שנערכות בחירות חוזרות לאחר שחבר הכנסת שניתן לו המנדט להרכיב את הממשלה כשל במשימתו.

בתום ההצבעה לפיזור הכנסת, אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "לפני כמה שבועות הציבור בישראל החליט החלטה ברורה וחד משמעית – הוא בחר בי להוביל את מדינת ישראל. הציבור אמר את דברו, ואכן 60 מתוך 65 מנדטים שניתנו לימין עשו בדיוק את מה שהבטיחו לעשות. מפלגה אחת עשתה את ההפך הגמור".

יו''ר כחול לבן, בני גנץ

נתניהו הצהיר: "ליברמן הוליך שולל את מצביעיו. הוא הציב דרישה ועוד דרישה ובכל פעם שהיא נענתה – העלה דרישה חדשה. כל הבקשות נדחו על הסף. ליברמן לא התכוון לגמור את זה, הוא לא התכוון להגיע להסכמות. הוא רצה בצורה הכי ברורה להפיל את הממשלה הזאת". לדבריו, "ליברמן גורר מדינה שלמה לעוד חצי שנה של בחירות בגלל גחמות אישיות, ניסיון לקבל עוד כמה מנדטים. ליברמן הוא עכשיו חלק מהשמאל".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר: "זהו רגע מאוד מעניין מבחינה תקשורתית, אבל מאוד לא מרגש מבחינה אזרחית", הצהיר גנץ. "במקום להעביר למישהו אחר את המנדט להרכיב ממשלה - מפעילים סעיף בחוק, מפזרים את הכנסת ומחזירים את המדינה לשלושה חודשים מטורפים, עם מאות מיליוני שקלים, שבמקום שיושקעו בדברים חשובים יושקעו פעם נוספת בבחירות - שיביאו אותנו לאותו המקום. כל זה קורה בגלל שתי מילים בלבד: מבצר משפטי".