ביקורת חריפה מתוך הקואליציה: "ציון אפס לממשלה"

ח"כ רינאווי-זועבי ממרצ תקפה את התנהלות הממשלה בטיפול בפשיעה בחברה הערבית ובמצב התחלואה בקורונה בתוך החברה: "כבר חודשיים אני מתריעה בפני שר הבריאות שהוא ממפלגתי. זו שערורייה"

זמן צפייה: 03:34

קלקולים בתוך הקואליציה: "נותנת ציון אפס לממשלה", כך אמרה הבוקר (חמישי) ח"כ ג'ידא רינאווי-זועבי ממרצ, חברת הקואליציה, בדיון בוועדת הכספים. דבריה של זועבי כוונו נגד הממשלה בכל הנוגע לטיפול שלה בפשיעה בחברה הערבית ובעליית התחלואה בקורונה בתוך החברה.

"כבר חודשיים שלמים אני מתריעה בפני שר הבריאות שהוא מהמפלגה שלי", סיפרה בזעם ח"כ זועבי. "פניתי גם לשרת החינוך ושר התקשורת בנושא הקורונה והגענו למצב ש-40 היישובים האדומים הם ישובים ערבים. אין תקציבים להסברה, אין מספיק תחנות בדיקה ביישובים הערבים. אין מספיק מתחסנים. אין אכיפה. אין שום דבר".

עוד אמרה כי "כאילו החברה הערבית היא החצר האחורית בכל מה שקשור לקורונה. אני מתריעה כבר חודשיים בפני שרים ואני לא אשתוק. זו פשוט שערורייה. ההתייחסות של הממשלה שאני חלק ממנה היא שערורייתית".

זו לא הפעם הראשונה שמתבטאת רינאווי-זועבי נגד הממשלה. בחודש אוגוסט התראיינה ואמרה כי היא ואחרים בקואליציה יוכלו למנוע מהממשלה לפעול צבאית במקרה על עימות באחת החזיתות. חברת הכנסת ממרצ היא לא היחידה שמשמיעה ביקורת נגד הקואליציה שבה היא חברה. גם חברה למפלגה, ח"כ מוסי רז, השמיע לא פעם ביקורת. לאחרונה זה קרה בעימות חזיתי מול סגן השר אביר קארה מימינה על רקע אירוע אלים בין כוחות צה"ל לפעילי שמאל בשטחים.