אושר החוק למניעת העסקת מורשעים באלימות נגד ילדים

הצעת החוק של יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ וח"כ רון כץ, הקובעת כי אדם שהורשע בהתעללות או תקיפה בחסרי ישע, לא יוכל לחזור לעסוק בחינוך, טיפול או השגחה עם חסרי ישע - עברה בקריאות שנייה ושלישית . כמו כן, מי שיבקש לעסוק בתחומים הללו יחויב להציג אישור מהמשטרה

Capture 4
הורים לילדים שלמדו ב"גן הזוועות" (ארכיון) | צילום: חדשות 13

הצעת החוק של יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ וח"כ רון כץ למניעת העסקה למתעללות בפעוטות עברה היום (ראשון) בקריאות שנייה ושלישית. הצעת החוק קובעת כי אדם שהורשע בהתעללות או תקיפה בחסרי ישע, לא יוכל לחזור לעסוק בחינוך, טיפול או השגחה עם חסרי ישע, וכי חלה חובה על הבגיר המבקש להכנס לעסוק בתחומים אלו לקבל אישור משטרה, שמאמת שאותו בגיר לא הורשע בעבירות תקיפה והתעללות כלפי קטינים וחסרי ישע.

החובה חלה גם על המעסיק במעמד ההעסקה. אישור המשטרה יוצג להורים המבקשים לרשום את ילדיהם למעון לפעוטות על ידי בעלת המעון, ובגנים השייכים לרשות המקומית, על ידי הרשות המקומית באמצעות נציגות הורים.

יו''ר הקואליציה אופיר כץ
יו''ר הקואליציה אופיר כץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר הקואליציה אופיר כץ אמר: "אני חי יום יום את המלחמה הזו נגד אלימות כלפי פעוטות, וזה אף פעם לא נגמר. אבל המלחמה היא לא רק מול המתעללות, יום אחד זו מלחמה מול המשרדים, יום אחר מול רשויות האכיפה ועכשיו גם מול משרד החינוך. כמעט בכל מקום אליו אתה פונה מעמידים לך קיר. אבל פעם אחר פעם אני נחוש, אני לא נסוג ולא מפחד, כי אני יודע שאני משמיע את הקול של עשרות אלפי הורים, שהקרקע נשמטת תחת רגליהם יום יום, וזו הסיבה שאני לעולם לא אוותר במלחמות שלי למענם, כמה שינסו להתיש אותנו, לעצור אותנו, זה לא יעבוד. מודה לחברי רון כץ על השותפות, וליו״ר ועדת החינוך יוסי טייב על עבודתו הקשה והמאמץ להעברת הצעת החוק. אני מודה למטה המאבק למען הילדים, שעושים עבודת קודש בהגנה על הילדים, בהתנדבות מלאה.

יו"ר הקואליציה הוסיף: "לפנינו עומד אתגר חשוב ואדיר - תיקון חוק המצלמות; ואני בטוח שלמרות שיש גורמים שמתנגדים מסיבות לא ברורות ולא נכונות, גם את תיקון המצלמות, אעמוד פה להציג במליאה לקראת קריאה שנייה ושלישית. למען ביטחון ילדינו.

ח״כ רון כץ (יש עתיד) אמר: "זהו יום מרגש והיסטורי, החינוך לגיל הרך בצעד נוסף ומשמעותי להגנה על ילדינו. לעיתים צריך לחוקק גם את המובן מאליו, מהיום אדם שהורשע או הואשם בהתעללות בחסר ישע, לא יוכל לחנך יותר את הילדים שלנו. נמשיך לפעול, יחד, עבור כל ילד וילדה".