הרצוג נפגש עם ראשי המשק בבורסה: "חושש מהקיטוב"

ראשי המשק נועדו הבוקר בבורסה לניירות ערך בתל אביב עם נשיא המדינה לפני המראתו לפגישה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבית הלבן. הרצוג אמר: "אני חושש מהקיטוב שקורע את החברה הישראלית. צריך לפתוח את הנושאים הרגישים והקשים ביותר, להתחייב, להקשיב ולכבד. אסור להפוך את אי-ההסכמה לשנאה"

זמן צפייה: 00:52

על רקע המהפכה המשפטית, ראשי המשק - מנכ"לי בנקים, חברות ביטוח וחברות אחרות - נפגשו היום (שני) בחדר צדדי בבורסה לניירות ערך בתל אביב עם נשיא המדינה יצחק הרצוג לפני צאתו לארצות הברית. באירוע הרצוג נמנע מלענות על שאלת חדשות 13 בנוגע לפרסום אמש במהדורה המרכזית, שלפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו נזף בשגריר מייק הרצוג על רקע העובדה שטרם זכה להזמנה לבית הלבן. מחוץ לנאום הנשיא הפגינו עשרות מפעילי המחאה נגד המהפכה המשפטית. בין הנוכחים בפגישה עם הנשיא: מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר, מנכ"ל בנק דיסקונט אבי לוי, מנכ"ל תנובה גדי קוניא, מנכ"ל צים אלי גליקמן ומנכ"ל חברת החשמל אלי שפיגלר.

נשיא המדינה יצחק הרצוג
נשיא המדינה יצחק הרצוג (ארכיון) | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

הרצוג אמר: "אני חושש מהקיטוב שקורע את החברה הישראלית ומשוכנע שיש צורך לשנות כיוון לעבר החלפת מילה. מצד אחד להחליף את המילים המרחיקות והדורסניות, ומצד שני להתחיל לדבר אלה עם אלה. צריך לפתוח את הנושאים הרגישים והקשים ביותר, להתחייב להקשיב ולכבד. אסור להפוך את אי-ההסכמה לשנאה". מול הנשיא הונף שלט עם הכיתוב: "בלי דמוקרטיה אין ESG ואין SDG". כלומר, כלומר לא תהיה עמידה בפרמטרים התאגידיים שחברות בישראל מחויבות להם.

יו"ר ישראכרט תמר יסעור אמרה: "התחלנו את הבוקר הזה עם מועקה גדולה. הנשיא שאל אותנו איך הולך בחברות, אבל איך יכול להיות בסדר לאורך זמן? כולנו נצטרך לעשות הרבה יותר כדי שהמדינה תהיה בת קיימא". מנהלי הבנקים והחברות הגדולות סירבו כולם להתייחס לשאלה אם המגזר העסקי צריך להצטרף ליום השיבוש מחר.