סמוטריץ' נאם בפריז: "אין דבר כזה עם פלסטיני"

שר האוצר המריא צרפת לביקור בצרפת ונשא דברים בכנס לזכרו של פעיל ההסתדרות הציונית העולמית ז'אק קופפר, שם הוא אמר כי "אין היסטוריה פלסטינית, זו המצאה בת מאה שנים", והוסיף: "האמת הזאת צריכה להישמע בארמון האליזה ובבית הלבן"

זמן צפייה: 00:30

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נאם הלילה (שני) בבירת צרפת פריז, כחלק מביקורו במדינה, וטען כי "אין דבר כזה עם פלסטיני". שר האוצר המשיך: "העם הפלסטיני הוא המצאה בת פחות מ-100 שנים. סבא שלי שהיה דור 13 בירושלים הוא הפלסטיני האמיתי".

עוד אמר סמוטריץ' במסגרת כנס לזכרו של ז'אק קופפר, ראש המחלקה לפעילות בתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית לשעבר: "אין היסטוריה פלסטינית. אין. האמת הזאת צריכה להישמע בארמון האליזה ובבית הלבן". על הפודיום הונח דגל ועליו מפת ארץ ישראל השלמה - כולל ירדן.

השר סמוטריץ' נואם בפריז כשעל הפודיום מפת ארץ ישראל השלמה - כולל ירדן
השר סמוטריץ' נואם בפריז כשעל הפודיום מפת ארץ ישראל השלמה - כולל ירדן

כזכור, שר האוצר סמוטריץ' המריא אמש לפריז, לאחר שציין כי קיצר את ביקורו בארצות הברית ושב ארצה במיוחד כדי "ללוות את תהליך החקיקה וההידברות של המהפכה המשפטית". עיתוי נסיעתו של סמוטריץ' תמוה במיוחד, שכן היום צפויים להתקיים דיונים על התקציב, כגון נקודות זיכוי ממס והרחבת מענק העבודה.

סמוטריץ', שביקר בשבוע שעבר בארצות הברית, תכנן להמשיך לפנמה, להשתתף בכנס שרי האוצר של מדינות דרום אמריקה - ולאחר מכן התכוון לבקר בפריז כחניית ביניים בדרכו ולחזור לארץ רק בעוד שבוע, אך מסיבה מסוימת הוא שב ארצה קודם ואז טס שוב לפריז.