"משסה כדי לחפות על כישלונותיו": אוהדי הפועל ת"א עונים לבן גביר

לאחר שהשר לביטחון לאומי טען בריאיון לחדשות 13 כי "אוהדי הפועל תל אביב מקללים את צה"ל", סערה פרצה בקרב אוהדי הקבוצה. השר לשעבר יזהר שי, ששכל את בנו אוהד הפועל ב-7 באוקטובר, תקף: "תתנצל בפני האוהדים הגיבורים שנהרגו במלחמה הזו בהגנה על המולדת"

זמן צפייה: 02:26

דבריו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בריאיון שנתן אתמול (שלישי) לחדשות 13 עוררו סערה, לאחר שהשר טען כי "אוהדי הפועל תל אביב מקללים את צה"ל". האמירה גררה תגובות חריפות של רבים מאוהדי הקבוצה, וביניהם השר לשעבר יזהר שי, שבנו ירון אורי שי היה אוהד הפועל ת"א ונפל בקרבות ב-7 באוקטובר. שי תקף את השר בן גביר בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "סמרטוט רצפה, תתפטר עוד הלילה ותתנצל בפני אוהדי הפועל הגיבורים שנהרגו במלחמה הזו בהגנה על המולדת".

שי דרש מבן גביר להתנצל באופן מיידי בפני המשפחות השכולות של האוהדים שאיבדו את יקיריהן במלחמה. "המשפחות השכולות שמסרו את היקר להן מכל נאלצות לסבול את ביב השופכין שזורם בין השפתיים שלך", אמר, "איש רשע שכמותך, עלוב נפש. בעצם, תתנצל בפני כל אוהדי הספורט במדינה, ואחר כך בפני כל האזרחים שלה - על זה שאיש כמוך נמצא במקום ובמעמד שבו אתה נמצא". הוא הוסיף: "אתה איש עלוב, חצוף, מכפיש ומנסה לחפות על הכישלונות המהדהדים שלך על-ידי שיסוי ושנאת אחים".

"לכולנו מגיע שתתנצל ואחרי כן שתתפטר מיידית, שחרר אותנו כבר מההשפלה הכרוכה בידיעה שאתה שר בממשלת ישראל. אחר כך תעוף לנו מהעיניים, עבריין מורשע שמעולם לא שירת בצה"ל אבל מעז לדבר דברי הבל והכפשה בשם לוחמיו", הוסיף השר לשעבר, וסיים בפנייה לרה"מ נתניהו: "ראש ממשלת ישראל: כל עוד האפס המרושע הזה משרת בממשלה שלך, הביזיון הזה שייך לך, על אחריותך, משפיל אותך, מסמל את כל מה שממשלת הביזיון שלך מעוללת למדינת ישראל. בושה, בושה, בושה".

השר לשעבר יזהר שי, יו"ר דרכנו
השר לשעבר יזהר שי | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

ביום ראשון, המשטרה הודיעה כי עצרה חשוד במעורבות באירוע אלימות שהתרחש בסיום משחק הכדורסל בין הפועל תל אביב להפועל חיפה בהיכל שלמה (ה"דרייב אין") בתל אביב. בסיום המשחק ירדו מספר אוהדי הפועל תל אביב אל הפרקט והכו במקלות, באגרופים ובבעיטות אוהד של הקבוצה היריבה, שפונה לבית החולים.

בן גביר הנחה לבחון צעד של סגירת האולם, וצעדים נוספים נגד אוהדי הפועל תל אביב בעקבות "מקרי האלימות החוזרים ונשנים מצדם". השר התייחס לאירוע, ואמר: "אכן, אין לי כוונה להכליל את כל אוהדי הפועל ואין לי ספק שיש מתוכם נורמטיבים אבל יש תופעה חוזרת ונשנית של אלימות אוהדי הפועל - הגיעה השעה לטיפול שורש".

אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

בריאיון אתמול נשאל השר בן גביר על האלימות במגרש הכדורסל, ועל כך שפרסם את תמונתו של הקטין החשוד באלימות, בניגוד לחוק. הוא אמר: "צוות הדיגיטל שלי עשה טעות, הכל בסדר, אני אחראי, תוך שעה-שעתיים החליפו את התמונה. אבל הבכיינות של עורכי הדין של הקטין שהוא נער בן 17 וחצי, שמול כל עם ישראל בטלוויזיה הלך והרביץ. אם כל כך אכפת לך מהחסינות שלך, מהחיסיון שלך, שלא יזהו אותך, אז איך מול הטלוויזיה הרבצת, תקפת ונתת מכות וכמעט רצחת אוהד? מספיק עם הבכיינות".

עוד הוא הוסיף: "אני יודע שהפועל תל אביב מקושרים לאולפנים, אבל חלק גדול מאוהדי הפועל הם נורמטיבים והם אנשים טובים". בן גביר נשאל האם האוהד הזה היה מקבל את אותו היחס במידה והיה אוהד של בית"ר ירושלים, וענה: "כולם יקבלו את אותו היחס, אבל נגמרו הימים שהאנרכיסטים האלה, האוהדים של הפועל תל אביב, 'שמורת הטבע המוגנת' - מקללים את צה"ל, זורקים חפצים על שוטרים, ומרביצים לאוהדים וכמעט רוצחים אותם - ושהמשטרה לא תעשה כלום. טוב מאוד עשה מפקד מחוז תל אביב שסגר את המגרש וטוב מאוד הוא עושה שהוא מנהל מעצרים נגד אוהדי הפועל תל אביב".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במענה לטענה כי השר לא נשמע צועק באופן דומה כאשר אוהדי בית"ר התנהגו כך בעבר, אמר בן גביר: "כשאוהדי בית"ר מתנהגים בצורה אלימה, אני גם אומר שזה לא בסדר ומגנה, אבל אני לא זוכר בשנה שאני שר שאוהד בית"ר ניסה לרצוח אוהד אחר, ותאמין לי שאם אוהדי בית"ר היו עושים את זה, היו מזמן סוגרים את איצטדיון טדי".