דיווח: ארנו מימרן אמר כי סיפק שעוני יוקרה ומיליון דולר לנתניהו

בצרפת פורסמו תמלילים של איש העסקים ארנו מימרן, שמרצה 21 שנות מאסר לאחר שהורשע בעבירות מס ובחטיפה למטרת סחיטה, ובשני מקרי רצח, שבהם הוא נשמע מודה מהכלא כי נתן סכומי כסף גדולים, שעוני יוקרה וחופשות לראש הממשלה בנימין נתניהו

זמן צפייה: 02:05

אתר Mediapart הצרפתי פרסם אתמול (ראשון) תמלילים מבית הסוהר שבו כלוא איש העסקים ארנו מימרון,שבהם הוא נשמע מודה שנתן סכומי כסף גדולים, כמו גם שעוני יוקרה וחופשות לראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי הדיווח, השיחות עם מימרן הוקלטו במהלך חקירת מעשי הרצח בין השנים 2019 ו-2020.

מימרן, המרצה כיום עונש מאסר של 21 שנים בצרפת, בשתי תקופות, בגין פשעים שונים - בהם חיסול אחד משותפיו העסקיים וחטיפה וסחיטה של איש עסקים אחר במסגרת פרשת "הונאת המאה"- טען בשיחות מהכלא כי העביר כספים לנתניהו ב-2001, הן כתרומה והן לחשבונו הפרטי. תחילה הצהיר מימרן כי תרם מיליון דולר לראש הממשלה, אך לאחר מכן חזר בו ואמר כי העביר לו כ-40 אלף דולר בלבד שהופקדו בקרן ציבורית.

"קניתי סיגר אחד לעצמי", צוטט מימרן בדיווח. "הוא (נתניהו) אהב, אז קניתי לו. הוא אהב מאוד מתנות. אני הייתי זה ששילמתי על הכול, הוא לא משלם". לפי תמלילי ההקלטות, אמר מימרן עוד כי "כשהוא (נתניהו) היה איתי בפריז, לקחתי אותו לאן שרציתי. הוא עשה מה שרציתי. כשהוא מקבל ממך כסף והכול - זהו, זה נגמר. אין יותר גבולות. אתה יכול לבקש ממנו הכול. הוא ידע שהוא הולך לקבל את השטרות שלו. מה שזה לא היה, הוא אמר לי כן"..

מסביבת ראש הממשלה נמסר בנוגע לדיווח בצרפת: "רק התקשורת הישראלית יכולה לצטט שקרים הזויים של עבריין מורשע, שיושב בכלא, רק כדי לפגוע בראש הממשלה נתניהו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ביוני 2015 חטף מימרן יחד עם שותפו פאריד חידר, בנקאי ממוצא טורקי, והכריחו אותו להעביר שני מיליון אירו. מימרן הורשע כעבור שש שנים, ב-2021, ונידון ל-13 שנות מאסר. באפריל באותה שנה דווח בצרפת כי איש העסקים נאשם במותו של איש העסקים הישראלי סמי סוויד בספטמבר 2010, שהיה שותפו למעשי ההונאה, וברצח של קלוד דריי באוקטובר 2011. לפי הדיווחים, סוויד נורה כשהיה בדרכו להיפגש עם מימרן סמוך לשער הניצחון בפריז.

במהלך המשפט בפרשת "עוקץ המאה", אמר מימרן בעדותו כי העביר כמיליון אירו לנתניהו לשם מימון קמפיין הבחירות. ראש הממשלה הכחיש את דבר התרומה. איש העסקים אמר עוד כי נפגש עם נתניהו בישראל ב-2009 לאחר שהאחרון נבחר שוב לראשות הממשלה. זמן קצר לאחר מכן אמר נתניהו, בהתייחסו לפרשה, כי "ההר הוליד עכבר ואפילו לא, הוליד עכברון. בקושי. דובר על מיליון אירו לקמפיין בחירות ב-2009. לא מיליון אירו, לא קמפיין בחירות, לא 2009. מדובר על תרומה חוקית לקרן שהקמתי לפעילות ציבורית לטובת מדינת ישראל כשהייתי אזרח פרטי בשנת 2001. אז גם מהבלון הזה יצא כל האוויר. זה ברור שזה חלק מרדיפה פוליטית שיטתית".