התנאי של אדלשטיין לוויתור על תפקיד יו"ר הכנסת: קבלת תיק החוץ

פרסום ראשון: יו"ר הכנסת לשעבר ומס' 2 בליכוד דורש לקבל לידיו את המשרד הבכיר, אם לא יחזור לתפקידו בשל התנאים שהעמידה כחול לבן במסגרת המשא ומתן עם הליכוד לממשלת אחדות

זמן צפייה: 06:15

אחדות בצל קורונה: מאמצי המשא ומתן הקואליציוניים נמשכים, ואחד מעיקרי המחלוקת הוא זהות יו"ר הכנסת. בכחול לבן דורשים שהיו"ר הנוכחי, יולי אדלשטיין, יפנה את תפקידו - אך כעת האחרון הציב תנאי לוויתור על התפקיד - ודורש לקבל לידיו את תיק החוץ. כך פורסם היום (שני) לראשונה בחדשות 13.

בתוך כך, התייחס ח"כ מיקי זוהר למאמצים להקמת ממשלה. "אחרי הרבה זמן שלא צייצתי עקב המשא ומתן אני מרשה לעצמי לומר כך", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "משבר הקורונה לא ייפתר בקרוב אלא אם יתחילו סגר מלא, בעיקר על מקומות מדבקים כמו בני ברק. ממשלת אחדות היא דבר חשוב אך לא בכל מחיר: לא ייתכן ש-19 חברי כנסת יקבלו 17 תיקים ושלוש ועדות. אסור לוותר על אף אחד מהגוש הימין".

עוד בחדשות 13:

ליברמן: גנץ עשה שגיאה חמורה; המהלך המסתמן – אינו ממשלת אחדות

יועצת רה"מ אובחנה כחולת קורונה – נתניהו צפוי להיבדק שוב

עמיר פרץ בריאיון ליעקב אילון
עמיר פרץ בריאיון ליעקב אילון | צילום: חדשות 13

אמש פורסם לראשונה בחדשות 13 כי יו"ר העבודה עמיר פרץ צפוי להצטרף לממשלה תחת בנימין נתניהו - וככל הנראה ימונה לשר הכלכלה.חבר הכנסת איציק שמולי צפוי להצטרף יחד איתו, ולהתמנות לשר הרווחה או לסגן שר במשרד הרווחה.

בתוך כך, מפלגת מרצ הציעה למרב מיכאלי להצטרף לשורותיה, במידה שפרץ ושמולי ייכנסו לממשלה. מיכאלי אמרה הערב למקורביה: "אני חברת מפלגת העבודה".

צפויה למסור עדות. שקד
צפויה למסור עדות. שקד | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר מתחה שרת המשפטים לשעבר איילת שקד ביקורת על חלוקת התיקים המסתמנת במסגרת המגעים להקמת ממשלת חירום. "מסירת משרדי הביטחון והמשפטים לשמאל, פירושו שעבוד אידיאולוגי לשמאל והחרבה של כל המהפכה במשרד המשפטים ומאמץ ההסדרה שהובלנו ביו"ש בשנים האחרונות", כתבה בחשבון הטוויטר שלה.

במפלגת ימינה לסוגיה, ואיימו: "אם נקופח - נישאר מחוץ לממשלה". מהליכוד נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם כל ראשי המחנה הלאומי, והבהיר להם ש"שימור המחנה הלאומי חשוב יותר מתמיד במהלך המאמצים להקמת ממשלת אחדות". עוד נמסר: "ראש הממשלה הבהיר לראשי הסיעות כי פרסומים רבים בתקשורת בנושא המשא ומתן, לרבות חלוקת תפקידים, הם פייק ניוז מוחלט".