האמירה של מנכ"ל משרד רה"מ בדיון הקבינט - שהרתיחה את הרמטכ"ל

פרסום ראשון: יוסי שלי השתתף בדיון הקבינט, ובמהלכו הוא גלש לשיח אודות רמת החיילות והביצועים של מחבלי חמאס, באופן כזה שחלק מהמשתתפים הבינו את דבריו כאילו יש בהם זלזול בחיילי צה"ל, ובהם הרמטכ"ל הרצי הלוי - גיב בצורה קשה ודיבר על ההקרבה הגדולה של לוחמי צה"ל

זמן צפייה: 01:04

פרסום ראשון: מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, השתתף הלילה בדיון הקבינט המדיני-ביטחוני לקראת היום ה-14 למלחמה, ובמהדורה המרכזית פורסם לראשונה הערב (שישי) כי במהלך הדיון הוא גלש לשיח אודות רמת החיילות והביצועים של מחבלי חמאס, באופן כזה שחלק מהמשתתפים הבינו את דבריו כאילו יש בהם זלזול בחיילי צה"ל - ובהם הרמטכ"ל הרצי הלוי.

הרמטכ"ל הלוי רתח על האמירה של שלי, הגיב בצורה קשה ודיבר על ההקרבה הגדולה של לוחמי צה"ל, שחלקם קיפחו את חייהם במהלך הקרב על עוטף עזה. בהמשך הדיון הבהיר שלי כי לא הייתה לו כוונה לדבר על רמת החיילות של לוחמי צה"ל, וכי לקראת התמרון הקרקעי הוא רצה לוודא שהדברים ערוכים היטב.

ישיבת הקבינט. ארכיון
ישיבת הקבינט (ארכיון) | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

הערב פורסם לראשונה במהדורה המרכזית אודות הוויכוח בקבינט באשר לעתיד שטחי רצועת עזה, כאשר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קרא במהלך הדיון לכיבוש השטחים, ואמר: "אנחנו צריכים לאחוז בשטח". שר הביטחון יואב גלנט התנגד למהלך של כיבוש חלקים מהרצועה, ואמר: "אין לישראל אינטרס בזה". את הדברים האלה אמר גלנט גם היום בוועדת החוץ והביטחון, במסגרת דיון סגור וחסוי שהתקיים בוועדה.

בתוך דיון הקבינט הלילה הציג השר בן גביר את העמדה התקיפה ביותר בנוגע לכיבוש רצועת עזה, אך היו שרים, בהם גדעון סער, שטענו שיש לייצר מעין "רצועת ביטחון" שתיצור חיץ בין האוכלוסיה הישראלית לרצועה.