אזהרת גלנט: "אי-קבלת החלטות פוגעת בחיילי צה"ל"

פרסום ראשון: במהלך דיון הקבינט, שר הביטחון הציג לשרים את החלופות לשלטון ברצועה ביום שאחרי המלחמה - וקבע כי האפשרות הסבירה ביותר היא קידום של גורמים פלסטיניים מקומיים. השרים לוין ורגב התרעמו, גלנט השיב: "מי שמשלם את המחיר על חוסר קבלת ההחלטות - הם חיילי צה"ל"

שר הביטחון יואב גלנט
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

פרסום ראשון: שר הביטחון יואב גלנט קרא היום (שישי) בישיבת הקבינט לקדם גורמים פלסטיניים מקומיים לשלטון ברצועת עזה ביום שאחרי המלחמה, כחלופה לשלטון חמאס. "אם לא נייצר אלטרנטיבה למשילות לא נצליח למוטט את החמאס", אמר שר הביטחון לשרים, והוסיף: "סדר העדיפויות ברור, מדובר פה בחלופות רעות -החמאס זו החלופה הגרועה ביותר, גורמים מקומיים זו החלופה הפחות גרועה - בסוף הבן אדם מדיי פעם יסתכל לרמאללה, אבל יהיה גורם מקומי. העיקר שלא נראה את חמאס'". בתגובה לדבריו של גלנט, חלק מהשרים התרעמו, ותקפו: "הוא מקדם את הרשות הפלסטינית".

בהמשך הדיון, שר הביטחון הציג את ארבע החלופות האפשריות לשלטון בעזה לאחר המלחמה, תוך שהגדיר את כולן "רעות".  "הגרועה ביותר היא שלטון חמאס" קבע גלנט, והמשיך:  "אחריה - שלטון צבאי של ישראל שיעלה לנו בחיי חיילים ויגזול משאבים צבאיים למול מוכנות לצפון וביו״ש. לאחר מכן - כאוס, שיביא להשקעת משאבים רבים מול הקהילה הבינ״ל ולהתעסקות מיותרת בעזה". לשיטתו של גלנט האפשרות הכי פחות גרועה כאמור היא "שלטון של גוף אחר שיהיה גוף מקומי". בהקשר זה שר הביטחון אמר: "מאחר והגופים המקומיים הם לא חמאס ובאים מעזה - פירושה שאחת לזמן מה הם יסתכלו על מה שאומרים ברמאללה".

שר המשפטים יריב לוין ושרת התחבורה מירי רגב תקפו את דברי גלנט, אך לא ציינו חלופות אפשריות משל עצמם. בתגובה לביקורת, גלנט השיב: "מי שלא מפתחים אלטרנטיבה אחרת, בוחרים באחת משלוש האפשרויות שאינן גורם מקומי".

השרה מירי רגב
שרת התחבורה מירי רגב | צילום: יונתן שאול, פלאש 90

"מי שמשלם מחיר היום על חוסר קבלת ההחלטה הם חיילי צה״ל", המשיך שר הביטחון, "הקצינים הבכירים ביותר אומרים בדיונים לדרג המדיני - הכוחות עושים פשיטה בשכונה מסוימת, יוצאים החוצה, בזמן הזה במקום להכניס גורם מקומי החמאס מתבסס שוב". לסיום קבע: "כך לא נמוטט את הארגון".