שקד והנדל כבר לא: פורקה השותפות במפלגת הרוח הציונית

4 ימים לסגירת הרשימות לכנסת וכשהסקרים לא מעודדים, השותפות בין שרת הפנים לשר התקשורת פורקה. שקד טענה כי הנדל חרג מהסיכום לדחות ההודעה. הנדל הגיב כי המחלוקת היא הסכמת שקד לממשלת 61: "פער שלא ניתן לגשר עליו"

זמן צפייה: 01:36

שקד והנדל - הסוף: לפנות בוקר (ראשון) הודיעה שרת הפנים איילת שקד כי השותפות עם סיעת דרך ארץ של יועז הנדל וצביקה האוזר הסתיימה. שקד טענה בהודעה שפורסמה כי הנדל והאוזר הבהירו שיעדיפו לגרור את המדינה לבחירות נוספות מאשר להקים ממשלת ימין.

הנדל מצידו טוען כי הוא זה שהחליט על פירוק השותפות. רק שקד הוציאה הודעה רשמית ובה היא האשימה את הנדל כי היא כיבדה את בקשתו לדחות את ההודעה המשותפת על הפירוק ליום ראשון אחרי שהתקבלה ההחלטה במוצאי שבת משום שהנדל המריא לניו יורק.

חילוקי דעות על אחרי הבחירות. איילת שקד ויועז הנדל
חילוקי דעות על אחרי הבחירות. איילת שקד ויועז הנדל | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

"הנדל בחר באופן לא ממלכתי ולא ערכי לחרוג מהסיכום ולפעול בדרכים שלא מכבדות את אף אחד מהצדדים", נכתב בהודעת שרת הפנים. "לצערה הרב של השרה שקד, על אף הצהרות חוזרות ונשנות של השניים, סיעת דרך ארץ עדיין שבוייה במחנה "רק לא ביבי" ובשיח השנאה והחרמות שהשרה שקד מנסה לעצור. השיח הזה גורר את המדינה לבחירות פעם אחר פעם, מביא לאי יציבות ומרסק את ישראל".

עוד נמסר משקד כי "אני לא מוכנה לגרור את מדינת ישראל לבחירות נוספות ובמקרה שלא אצליח להקים ממשלת אחדות, אשאף להקים ממשלת ימין מאוזנת שבה הרוח הציונית תמלא תפקיד אחראי. בימים הקרובים נציג רשימה מגוונת, עם אישים בעלי השקפת עולם ציונית, לאומית וימנית".

כבר תקופה ארוכה שמפלגת הרוח הציונית נותרת בסקרים מתחת לאחוז החסימה. לשקד ולהנדל נותרו 4 ימים בלבד עד למועד סגירת הרשימות בבחירות לכנסת ה-25 כדי לרוץ או להיוותר בחוץ.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'
קורא לשקד לפרוש. חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מאוחר יותר הבוקר הגיב הנדל בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו: "הקמתי את הרוח הציונית עם איילת שקד מתוך הסכמה על יעד אחד הקמת ממשלת אחדות. יש בינינו פער שלא ניתן לגשר עליו. אם מוכנים לממשלת 61 של מחנה רק ביבי לא תהיה ממשלת אחדות ובעיני ממשלה צרה של ביבי ובן גביר או השמאל מרכז והמשותפת זה אסון".

עוד כתב הנדל: "אני לא יכול לאפשר שעל גבי תיווצר אפשרות שתקום ממשלה צרה שתדיר חצי מהעם ותמשיך את חוסר היציבות. יש לזה מחיר וסיכון פוליטי אישי גדול. אני מודע לכך. כך היה כשמנעתי קואליציה עם המשותפת בעבר. תפקידי להחליט ולא לברוח. אני מאחל לאיילת בהצלחה ואני ממשיך להוביל את הרוח הציונית לבחירות".

במפלגת הציונות הדתית קראו הבוקר לשקד לפרוש מהמרוץ בבחירות. "יחד, שקד והנדל היו רחוקים מלעבור אחוז חסימה, עכשיו כשהם לבד ברור שכל הצבעה לשקד היא זריקת קול לפח וסכנה לימין. אנו קוראים לשקד לגלות אחריות לגוש הימין ולמדינה ולפרוש מהמירוץ ולא לגרום לימין לאובדן קולות בבחירות גורליות", נמסר מהמפלגה.