"נפגעתי, עשו עליי סיבוב": פינדרוס מגיב על סערת "יאללה יאללה"

אחרי שדבריו לקרובי חטופים עוררו זעם, הח"כ מיהדות התורה התייחס לדברים לראשונה: "רוב הנושאים שאני עוסק בהם בחצי השנה האחרונה - לא קשור לבוחריי. אני מרגיש שליחות ציבורית להיות עם משפחות הנרצחים והחטופים". הוא הוסיף: "הפגרה? זו לא חופשה אלא לו"ז פוליטי"

זמן צפייה: 02:31

חבר הכנסת יצחק פינדרוס, שעורר סערה אחרי שאמר "יאללה יאללה" לקרובי החטופים, הגיב היום (שני) על הדברים לראשונה. במהלך דיון על הפיצויים לנפגעי "נובה" ובני משפחותיהם בוועדה המיוחדת לפניות הציבור, אמר: "אני במערכת הציבורית 30 שנה. אני לא נפגע כשכותבים עליי - אבל זו הפעם הראשונה שנפגעתי. עשו עליי סיבוב תקשורתי מבחיל".

הח"כ מיהדות התורה המשיך: "רוב הנושאים שאני עוסק בהם בחצי השנה האחרונה לא קשורים לציבור בוחריי, אבל אני מרגיש שליחות ציבורית להיות עם משפחות הנרצחים והחטופים. הייתי בבארי בשבוע הראשון, הייתי במלונות באילת, על אף שצעקו עליי בדרך - וזה לא הפריע לי". לדברי פינדרוס, פגרת הכנסת "זו לא חופשה, זה סיפור פוליטי. העניין הוא הצעות חוק פרטיות בימי רביעי והצבעות אי-אמון בימי שני. הוועדות הולכות להתכנס, הכל ממשיך. זה לו"ז פוליטי שלא קשור לחטופים ולמשפחות".

נזכיר כי העימות בין חבר הכנסת לבין קרובי החטופים התרחש בעת ההצבעה בוועדת הכנסת על יציאה לפגרה בפסח. בני המשפחות התקוממו על אישור ההחלטה; חן אביגדורי, שאשתו ובתו שוחררו מהשבי, קרא: "לחטופים ולחיילים אין פגרה. כל אחד מחברי הכנסת שהרים את ידו - אני הולך לבדוק טוב טוב מה הוא עושה". פינדרוס הגיב: "יאללה, יאללה". אביגדורי ענה: "יאללה יאללה תגיד לאמא שלך". קרובי החטופים שהיו באולם קראו: "אם הבת שלך הייתה חטופה לא היית אומר יאללה".

אביגדורי הוסיף: "אתם מייצגים אותנו, והדבר שהכי חשוב לכם עכשיו זו הפגרה שלכם. למה זה בוער לכם? יכולתם לבטל אותה בהינף יד". במהלך ההצבעה, בני משפחות החטופים באולם קראו קריאות "בושה", ו"לא סופרים אותנו".

יו"ר השדולה למען החטופים, ח"כ שלי טל מירון (יש עתיד) הגיבה על דבריו של חבר הכנסת: "פינדרוס, כדאי שתזכור שדרך ארץ קדמה לתורה, ומן הסתם שגם קדמה לפוליטיקה. במקום לנהוג בזלזול כלפי משפחות החטופים כדאי שתלמד לתת כבוד למי שממשלתכם הפקירה ועדיין מפקירה. אם כבר, תגיד יאללה יאללה לרה"מ שמתעכב בהחזרת החטופים".