"לא חוזרים עד 1 ביולי": ראשי הרשויות בעוטף נגד משרד רה"מ

פגישה סוערת התקיימה בין ראשי הרשויות בעוטף עזה לבין נציגים ממשרד ראש הממשלה ומנהלת "תקומה" בנושא מתווה החזרה ליישובים שפונו, כאשר ראשי הרשויות זעמו על ההחלטה כי כלל התושבים יידרשו לחזור ליישוביהם בטווח של 4-7 ק"מ מהרצועה עד 1 במרץ, החלטה שהתקבלה מאחורי גבם - ולא ב-1 ביולי כפי שהובטח להם

זמן צפייה: 01:38

אחרי שבחדשות 13 פורסם מתווה החזרה ליישובים בעוטף עזה, ראשי הרשויות בעוטף עזה נפגשו הערב (ראשון) עם נציגי משרד ראש הממשלה ומנהלת "תקומה", והתבשרו על המתווה באופן רשמי. במהדורה המרכזית נחשף הערב כי ראשי הרשויות זעמו על כך שהמתווה שונה ממה שהובטח להם בפגישות מקדימות.

ראשי הרשויות טוענים כי הובטח להם כי כל תושבי היישובים במרחק עד 7 קילומטרים מהגבול עם רצועת עזה יורשו להישאר בבתי המלון או במקומות אליהם פונו עד ה-1 ביולי. בפועל, תושבי היישובים בטווח של 4-7 מהגבול יידרשו לחזור כבר ב-1 במרץ, כך על פי החלטה שהתגבשה על ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי, מנהלת "תקומה" ומשרדי הממשלה הנוספים.

ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ ניר עוז
לא חוזרים. ההרס והחורבן אחרי הטבח בקיבוץ ניר עוז | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

על פי הדיווחים, ראשי הרשויות זועמים על כך שהדברים נעשו מאחורי גבם והם דורשים כי המובטח להם יתבצע וכי כולם יורשו לחזור עד ה-1 ביולי. בנוסף, הם דורשים כי מי שעדיין חושש לחזור או מי שמעוניין להישאר במוסדות הלימוד בהם שולבו, יקבל הארכה עד סוף שנת הלימודים, בספטמבר, לפחות.